Kezdőlap arrow Fórum
F650.hu
Üdvözöljük, Vendég
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.    Elfelejtette jelszavát?
Motor vétel - mire figyeljek? (1 fő olvassa) (1) Vendég
Új szálat/témakört csak akkor hozz létre a fórumban, ha megbizonyosodtál róla, hogy még nincs ezzel a témával foglalkozó szál! Ellenkező esetben irgum-burgum!
A végére Kedvencekhez hozzáadta: 0
TÉMA: Motor vétel - mire figyeljek?
#9191
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Ez az időpont meg nekem nem jó. Sajnálom. No nem baj, Gyuszkó értő szeme minden titokra fényt derít majd! Hajrá!
 
Naplózott Naplózott  
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9195
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
repasilnak



Szia

Az olasz motor nem biztos hogy rossz választás. Az ára sem vészes csak keményen le kell alkudni az ilyet. A 05-ös valószínűleg már 2 gyertyás, fejlettebb konstrukció. A 2800km nagyon kevésnek tünik(be kell vizsgáltatni) de pl. saccolni lehet a gumik típusából, állaptából is. Ha annyi van benne tényleg akkor még a gyári guminak kell lennie.
A karcok nem biztos hogy eséstől keletkeztek. Tapasztalatból mondom, ha borul egy ekkora súlyú motor akkor a kormány, a pedál, index, telók és oldalelem szinte biztos sérülnek. Akár álló eldőléstől is.
Én egyszer terepeztem és "alig raktam le", de minden repült. A gyári kormány azonnal hajlik, index törik, és valószínűleg az első sárvédő előbb lesz karcos vagy törik mint az oldalidomok, a telóm megúszta /hálistennek /. Rájöttem a CS paraméterei, beállításai és főleg a MetzelerZ6 gumik nem terepre vagy murvára valók.

Ezeket mindig számold az árba:
- ha régi a gumi >4-5éves vagy kopott cseréld mert rengeteget számít
min. 50-60eft
- sima szervíz, mindig csináld meg mert nem tudhatod mikor volt utoljára (olaj, víz, szűrők, stb) 15-25eft
- nagyon-nagyon érdemes bukókeretet venni kb.20-25eft
- 50Ekm körül szíjcsere, ez is nagyon drága

Amúgy nem hiszem hogy valaha is megrepedezne a szíj, előbb fog elszakadni a terheléstől, mint láthatóan "megöregedni", az 50-60-as csere inkább biztonsági szempontból kell biztos bírja jóval tovább is, de kockáztatni nem éri meg!
Egy kis tudomány: a szíj rendezett kelvár-, karbonszál és többféle gumi kompozitja. Jóval nagyobb a szakítószilárdsága mint az acélnak(lánc).

repasil írta:
a 33500km-es fullos, és sok a tartozék.

www.hasznaltauto.hu/1991319_bmw_f650cs_2002

az olasz:

www.hasznaltauto.hu/2023364_bmw_650cs_2005

(nincs hozzá semmi, nem tecc a színe, borult egyszer, mert vannak a baloldalán csuszásnyomok (nagyon enyhe), és alapból nem szeretem a kereskedőnél lévő olaszból behozott dolgokat)
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9198
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Még valami. Sajnos gyári konstrukciós hiba szerintem de a gyári kipufogó egyre jobban elszineződik(sajnos). Ez is lehet támpont a ténylegesen futott km megsaccolásához.
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9200
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Szerintem meg nem kéne a kipufogó elszineződéséből a kilométerre következtetni. 6000km-nél már barna. Hogy tudod meg ebből, hogy 12000, vagy 30000, vagy éppen 50000? Kölönben is, le lehet polírozni. ( Lásd Majsa, vagy én. )

Azt meg nem is értem, hogy miért jön szóba, hogy a CS-el terepre kéne menni? Ez a motor egész egyszerűen nem arra való. Aki terepezni akar vegyen GS-t.
 
Naplózott Naplózott  
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9201
gyuszko (Felhasználó)
Félig már itt lakik
Hozzászólások: 679
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Pityu jó dolgokat mondott

A szíjról sokat írnak az F650.com-on, ott fényképek is fent vannak: a fogak mentén kezd végigrepedni, akkor kell cserélni.

Az én szerelőm itt az 50e szervíz előtt még azt mondta, hogy ez a szíj még bírja pár 10e-ig, szóval én nem cserélem. A .com-os amerikai kollégák áltlában 60-80e-nél cserélték, szíjszakadásról nem olvastam náluk sem - szerencsére.

A kipufogó valóban színeződik, de a hengernél lévő kivezetés szerintem is jó támpont a gép korának vizsgálatához.



pityu07 írta:
repasilnak



Szia

Az olasz motor nem biztos hogy rossz választás. Az ára sem vészes csak keményen le kell alkudni az ilyet. A 05-ös valószínűleg már 2 gyertyás, fejlettebb konstrukció. A 2800km nagyon kevésnek tünik(be kell vizsgáltatni) de pl. saccolni lehet a gumik típusából, állaptából is. Ha annyi van benne tényleg akkor még a gyári guminak kell lennie.
A karcok nem biztos hogy eséstől keletkeztek. Tapasztalatból mondom, ha borul egy ekkora súlyú motor akkor a kormány, a pedál, index, telók és oldalelem szinte biztos sérülnek. Akár álló eldőléstől is.
Én egyszer terepeztem és "alig raktam le", de minden repült. A gyári kormány azonnal hajlik, index törik, és valószínűleg az első sárvédő előbb lesz karcos vagy törik mint az oldalidomok, a telóm megúszta /hálistennek /. Rájöttem a CS paraméterei, beállításai és főleg a MetzelerZ6 gumik nem terepre vagy murvára valók.

Ezeket mindig számold az árba:
- ha régi a gumi >4-5éves vagy kopott cseréld mert rengeteget számít
min. 50-60eft
- sima szervíz, mindig csináld meg mert nem tudhatod mikor volt utoljára (olaj, víz, szűrők, stb) 15-25eft
- nagyon-nagyon érdemes bukókeretet venni kb.20-25eft
- 50Ekm körül szíjcsere, ez is nagyon drága

Amúgy nem hiszem hogy valaha is megrepedezne a szíj, előbb fog elszakadni a terheléstől, mint láthatóan "megöregedni", az 50-60-as csere inkább biztonsági szempontból kell biztos bírja jóval tovább is, de kockáztatni nem éri meg!
Egy kis tudomány: a szíj rendezett kelvár-, karbonszál és többféle gumi kompozitja. Jóval nagyobb a szakítószilárdsága mint az acélnak(lánc).

repasil írta:
a 33500km-es fullos, és sok a tartozék.

www.hasznaltauto.hu/1991319_bmw_f650cs_2002

az olasz:

www.hasznaltauto.hu/2023364_bmw_650cs_2005

(nincs hozzá semmi, nem tecc a színe, borult egyszer, mert vannak a baloldalán csuszásnyomok (nagyon enyhe), és alapból nem szeretem a kereskedőnél lévő olaszból behozott dolgokat)
 
Naplózott Naplózott  
 
CS 2003, R1200R 2007
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9202
gyuszko (Felhasználó)
Félig már itt lakik
Hozzászólások: 679
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Gondolom Pityu07 a 2800-as km órás gépre célzott a kipufogónál..

Amúgy lehet következtetni egy idő után újra: 50e felé már elkezd rozsdásodni, pedig én minden hétvégén lemosom, ha nem esik

persze cserélni, polírozni akkor is lehet

riskywhisky írta:
Szerintem meg nem kéne a kipufogó elszineződéséből a kilométerre következtetni. 6000km-nél már barna. Hogy tudod meg ebből, hogy 12000, vagy 30000, vagy éppen 50000? Kölönben is, le lehet polírozni. ( Lásd Majsa, vagy én. )

Azt meg nem is értem, hogy miért jön szóba, hogy a CS-el terepre kéne menni? Ez a motor egész egyszerűen nem arra való. Aki terepezni akar vegyen GS-t.
 
Naplózott Naplózott  
 
CS 2003, R1200R 2007
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9203
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Ezért hoztam szóba a terpet!

Navigator írta:
szia répa!

alapvetően jó választás - persze én elfogult vagyok.

tételesen a kérdéseidre:

ha a valódi korára vagy kiváncsi, nézd meg a www.realoem.com/bmw/select.do oldalon az alvázszám utolsó asszem 7 digitjét bepötyögve.

érdemes megtudni, ki szerelte, ha egyáltalán történt ilyen (10ezernél esedékes lesz, bp-en tudunk jó szerelőt ajánlani).

a konkrét motort én nem ismerem, és a hirdetésből sem látom, milyen extrákkal felszerelt (abs, markolatfűtés, állítható hátsó teló, stb.), ezek nem feleslegesek, és áralkunál a hiányuk jól jöhet.

az alaposabb/többszöri szemrevételezésnél lehet találni olyat, amin elsőre átsiklik az ember, nekem is sikerült - ehhez tényleg nem rossz inspiciálótársat találni (ha borul a gép, elsőre a kuplung/fékkar, a kormányvégsúlyok érnek le, az indexek törhetnek le szárból).

a gumicseréd, ha még az első szettről volt/van szó (márpedig miért ne lenne az) időszerű ilyen korban, ha nem is lóg ki a koptatószeg, az anyaga elöregszik, ezen ne spórolj.

a rugó elég finom, kényelmes, (én is 75kg vagyok), etyek és alcsút között 100-nál nem érezni az úthibákat, kellő bátorsággal még a gs-es kollégákkal is lehet csapatni aszfaltmúltával is

a váltó tényleg csattanhat, jó olajjal (castrol actevo félszintetikus) nekem ez eltűnt (szerintem cserélj olajat, szűrőt azonnal).

üdv:
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9204
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Egen pontosan így van, amiben 2800km van az még nem túl szines, főleg a hangtompító vége.
A polír meg jó ötlet asszem én is nekiállok
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9205
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Ja. Hát 2800 km-nél talán tényleg nem kéne hogy elszíneződjön a hátsó dob. Egyébként meg ha Répa a seregélyesi motort veszi meg, és elszánta magát, akkor teljesen felesleges nekünk itt az olasz motor kipufogójáról érekeznünk.
 
Naplózott Naplózott  
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9208
repasil (Vendég)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 0
graphgraph
A felhasználó távol van
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Az a baj, hogy így is eléggé eladósodok és sajnos nem futja 1,2-nél többre. Ebben már van doboz és sportdob is plusszban, ebből a doboz, ami igazán fontos nekem, meg a tank helyén lévő keménytáska, amit az olaszra még meg kellene vennem. Úgy vettem ki a kereskedő szavaiból, hogy ebből egy fillért sem akar engedni, de legjobb esetben is 1,35 lehet max belőle, ami 150-el több, mint a seregélyesi. Nem tudom mennyit számít a 2800 helyett 15 ezer km és az 1 gyertya a 2 helyett?
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9209
repasil (Vendég)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 0
graphgraph
A felhasználó távol van
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
pityu:

Köszi az infókat!

A kiszemelt motoron teljesen új a hátsó gumi, az első lassan cserés lesz (sajnos június előtt semmiképpen nem fér bele, annyira lenullázom most magamat).

Az olasz motor csak dőlt állítólag, nem csúszott.

Egyébként én alapból beleszámítok valami szopást mindenbe, amit veszek, mert sajnos az elmúlt 34 évben, soha semmi nem volt elsőre jó, mindig mindenből csak a második, vagy az első a javíttatás után volt megfelelő. Csak egy kis szösszenet: megvettem a motoros kabátot, hazamentem, mutatom asszonynak, felveszem, de amikor vettem le (nem állat módjára), a kezembe maradt az egyik tépőzár (vadi új 60 ropis Difi). Boltba vissza, csere. Megvettem a Schuberth S1 sisakot, erre a mút héten beszélgettem egy haverommal, aki 20 éve motorozik és iszonyat allergiás - mint én - mondta, hogy jó nagy fasz vagyok, mert amikor félreállok majd orrot fújni, mindig vehetem le a sityót (ő csak ezért vett felnyitható C2-t), boltba vissza, csere. Az év elején 3 komoly fotós cuccot is vettem (objektíveket), minből csak a második volt a jó. És szinte kivétel nélkül ez van mindennel (robogó, autó (új), ruha, műszaki cuccok). Szóval mindegy, hogy melyik mellett döntök, úgyis a másikat kellett volna választanom, ez szinte tuti.
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9210
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Murphy mindenkivel rokonságban áll
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9211
repasil (Vendég)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 0
graphgraph
A felhasználó távol van
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Milyen gumit érdemes előre venni, mekkora kell és kb. vifilkosztetforint?
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9217
Jano (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1552
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
2800 a 15000 ellen azért különbség.
én 3900-al vettem, most másfél éve. Jelenleg 12500 körül járok és időközben a kötelező szervizeken kívül cseréltem:
kormánycsapágyat
hátsó gumit

hamarosan kell rá első is.

Nekem jobban tetszik az olasz gép, de ízlések és pofonok a színt illetően. Nem tudom mennyire vészesen karcolódott. Megnézted személyesen?
 
Naplózott Naplózott  
 
kis GS - nagy GS
F65oGS Dakar \'o5 - R12ooGS \'o8
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9219
Jano (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1552
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
ja, még egy dolog: a kétgyertyás alacsony fordulaton jobban húz és állítólag szebben is jár.
és kevesebbet fogyaszt, de ez nem annyira fontos szempont...
 
Naplózott Naplózott  
 
kis GS - nagy GS
F65oGS Dakar \'o5 - R12ooGS \'o8
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9221
Csiga (Adminisztrátor)
Let's slip together!
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1895
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi csigakiller csuszomuvek@freemail.hu Lakóhely: Szentendre Születési dátum: 1976-11-12
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
ezt bizony itt fórumban is megcáfolta néhány írás
 
Naplózott Naplózott  
 
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9222
Dumdum (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1144
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi dobitibi@msn.com Lakóhely: Pécs Születési dátum: 1969-03-13
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
A kipufogo(GS) alapjáraton vörösen izzik elöl a hengernél.Az enyém 500km után már szineződött...
Én csak olyan motort,autót veszek amin látom hogy hogy volt használva.(motortér koszos:OK,ha túl tiszta gyanus)Fontos számomra az is hogy leinformálhassam az előéletét.Igy nincs meglepetés...
Azt hogy a régebbit veszed vagy az ujabbat nyilván az anyagi háttér is befolyásolja.Személyszerint a Magyart vásárolnám meg mindenképp,márcsak az előélete ellenörizhetősége miatt is.Ha ténylegesen szervízelt a gép akkor tuti a választás,nincs meglepetés.Meg persze az extrák is befolyásolhatják a döntést.Az sem 1-2 forint,főleg ha gyáriak.
Az hogy 1 vagy 2 gyertyás szerintem mellékes tényező.Fontosabb hogy megbizható,jó technikát vegyél,és az szerintem az itthoni...
Persze ez az én véleményem.
 
Naplózott Naplózott  
 
Ducati Multistrada 950,BMW f650 GS, Aprillia Shiver 750,piros bicikli..
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9225
pityu07 (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 53
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi pityu07@freemail.hu Lakóhely: Szentendre tel:305239843 Születési dátum: 1979-05-24
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
repasil írta:
Milyen gumit érdemes előre venni, mekkora kell és kb. vifilkosztetforint?


Én Metzelert javaslom. Drága gumi de nem mertem sórolni evvel. Mindig az volt a mocceron(gyárilag is), az is marad.
Ha túratípus vagy akkor RoadtechZ6. Ha lábtartóköszörülő típus akkor M3-at vegyél. Én mindig párban cserélem. Mivel nem izommotorrol beszélünk elég sokáig tart ki a sportgumi is(kivéve ha direkt füstöltetjük el).
Javaslom a www.forgogumi.hu -s fickót nagyon korrekt áron dolgozik.
A Z6-os szettet 63ropiért tette fel, ami nem kevés de biztos nálam bőven 10000km fölött fog futni.
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9226
repasil (Vendég)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 0
graphgraph
A felhasználó távol van
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Csiga írta:
ezt bizony itt fórumban is megcáfolta néhány írás


Mármint a kétgyertyás előnyökre gondolsz?
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#9227
repasil (Vendég)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 0
graphgraph
A felhasználó távol van
Válasz:Motor vétel - mire figyeljek? 16 éve  
Egyébként átszaladtam megint megnézni az olaszt.

Az az ár csak a motorra vonatkozik, de erre még rájön az első fogalomba helyezés, rendszám, törzskönyv, vizsga meg a tököm tudja, hogy mi, amire azt mondta a faszi, hogy kb. 80-100 között van. Egyébként valóban kétgyertyás, rá is van írva és igen szép állapotú. Tulképpen újszerű. Még várnak valami Interpol-os papírra, mert csak azzal lehet az eredetiség vizsgát megtenni, így kb. 2-3 hét múlva lenne motor. engedett az árból, de így is 1,42 lenne és erre jönne a doboz előre (gondolom baszott drága), meg hátra is. Rohadtul filózom rajta, de autóval már egyszer megjártam egy újszerű 35 ezret (valóban annyit) futott Saab 9000-el, ami 4 éves volt, de ebből csak nyáron ment telekre, novembertől áprilisig ált (a Vista utazási iroda tulajáé volt) és amikor megvettem és napi szinten kezdtem használni, sorra mentek tönkre a cuccok rajta (főleg futómű). Ez a moci bemutató motor volt és a perec után állt kb. másfél évet és mivel nem tudták "sérülten" kint senkinek sem eladni, megvették ezek.
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Az elejére
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.