Kezdőlap arrow Közérdekű arrow arrow GS kormánycsapágy csere
GS kormánycsapágy csere PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS kormánycsapágy csere
Oldal 2
Oldal 3
Oldal 4
Oldal 5
Oldal 6
Oldal 7

Nos itt merült le a fényképezőgépem, így az összeszerelés műveletsorát csak írásban tudom prezentálni, de nem lesz érthetetlen a képek nélkül sem, remélem!

Összeszerelés indul: 

  1. Az alsó telókiflit bújtassuk vissza a helyére, majd a finombeállító gyűrűt kezdjük el feltekerni a helyére. Vigyázzunk, hogy ne koszolódjanak össze a csapágyak, és a zsírba se ragadjon semmi szennyeződés!
  2. Helyezzük vissza a teleszkópszárakat (megtisztított becsúszószárak!) a helyükre (szintén megtisztított) és lazán rögzítsük őket a kicsúszás ellen. (5. ábra D csavarok)
  3. A gyári menetrend az lenne, hogy egy célszerszám segítségével 25Nm-es nyomatékkal előfeszítjük a csapágyakat, majd 60o-nyit visszanyitunk rajta. Ez az elforgatási szög a finombeállító gyűrű kerületén 40mm-t jelent. Mivel se célszerszám, se nyomatékkulcs így sokan, többek között én is, megérzésre hagyatkozunk. Annyi csalás van a dologban, hogy egyszer sikerült megmérnem, hogy ha nagyon nekifeszülök, akkor kézzel kb 8Nm-re sikerül meghúznom. Ha 25Nm-re húztam akkor kb 20mm-t fordult tovább a gyűrű. Így kitaláltam, hogy kézzel maxigázra húzom, és 20 mm-t azaz 30o-ot nyitok (lazítok) vissza a finombeálító gyűrűn.
  4. Kicsit az időben visszalépve, tehát amikor előfeszítve bent vannak a csapágyak, mozgassuk meg a két végállás között az alsó telókiflit. Itt akár még egy kis "rágást" is érezhetünk. A visszalazítás után már semiképpen nem "darálhat" a csapágy mozgatás közben.
  5. Helyezzük vissza a felső kormánytartó-teleszkóprögzítő kiflit a helyére (a becsúszószárak pozícionálják)
  6. Tekerjük be a hernyócsavarunkat (14. ábra). Húzzuk meg 65Nm nyomatékkal.
  7. Tekerjük vissza a rögzítőanyát (13. ábra). Húzzuk meg 65Nm nyomatékkal.
  8. Ellenőrizzük le a becsúszószárak magasságát. A régebbi modelleken a műanyag kupak nélkül, az újabbakon a hatlapfejű csavarkupaknelkül kell szintben lenniük a szárak felső élének a kifli felső síkjával.
  9. Amennyiben szükséges lazítsuk meg az 5. ábra D csavarjait a beállításhoz.
  10. Rögzítsük végleg a becsúszószárakat (5. ábra D és  6. ábra F) 23Nm-es nyomatékkal.
  11. Helyezzük vissza a stabilizátor lapot, és rögzítsük a 4 db csavarral. (4. ábra C) meghúzási nyomaték 23 Nm.
  12. Helyezzük vissza és rögzítsük a fékvezeték tartó kengyelt.
  13. Helyezzük vissza a kormányt a helyére, figyelve a jelölést, hogy az a megfelelő pozícióba kerüljön. (12. ábra)
    Image
    Kormány pozícionálás
  14. Helyezzük vissza a kormányrögzítőket, ügyelve arra, hogy csak egyféleképpen lehet helyesen visszarakni őket.
  15. Helyezzük vissza a rögzítőcsvarokat. A meghúzásnál figyeljünk arra, hogy először az első kettő csavart húzzuk meg 23Nm-el, majd a hátsókat szintén 23Nm-el. (11. ábra)
  16. Szereljük vissza a kapcsolókat tartó műanyagot (10. ábra). A csavarok meghúzási nyomatéka 3Nm.
  17. Szerelkük vissza a kürtöt, csatlakozóját dugjuk össze.
  18. Tistítsuk meg a sárvédőnket és heylezzük vissza a helyére. Rögzítsük a csavarokkal (7. ábra A) Meghúzási nyomaték 3Nm + Loctite243 menetrögzítő (22. ábra)
    Image
    22. ábra
  19. A féknyereg rögzítése előtt a fékvezetéket (és amennyiban van ABS szenzor akkor annak a vezetékét is) helyezzük a kengyelbe. Az ABS szenzor klipszét is pattintsuk vissza a helyére.
  20. Rögzítsük a féknyerget a két csavarjával (3. ábra B) é húzzuk meg 41Nm-es nyomatékkal. A gyári menetrend nem említi, de mivel rugózatlan tömeg így én ezt a két csavart is Loctite 243-al bekenve szerleme vissza.
  21. Amennyiben van rögzítsük vissza az ABS jeladóját is. (3. ábra A)
  22. Feszítsük szét a fékpofákat, vigyázva, hogy ne sérüljenek. (Ne sokat, csak 1-2mm-t! Csak ésszel, hogy a fékfolyadékot ne préseljük ki a tartályból)
  23. Az első kerék jobb oldali csapágya mellől emeljük ki a távtartót, tisztítsuk meg, zsírozzuk be és tegyük vissza a helyére.
  24. Helyezzük vissza az első kereket a helyére. Vigyázzunk mind az ABS szenzorra, mina féktárcsára, hogy ne sérüljön.
  25. Helyezzük be a távtartót. (2. ábra A)
  26. A megzsírozott első tengelyt toljuk a helyére.
  27. Tekerjük be és húzzuk meg 45Nm-es nyomatékkal. (1. ábra B)
  28. Szedjük le a motorkerékpárt az állványról.
  29. Héhány alkalommal - az első féket behúzva tartva - nyomjuk össze az első teleszkópokat.
  30. Húzzuk meg a tengelyrögzítő csavart (1. ábra A) 21Nm nomatékkal.
  31. Töröljük meg homlokunkat, veregessük meg a vállunkat. Kész vagyunk.

 



 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.