Kezdőlap Közérdekű GS kormánycsapágy csere
|
Írta: Kovács Róbert
|
Oldal 2 / 7 Előkészületek: 1, Első kerék kiszerelése Alkalmi, de stabil emelési minta | Motor középállványon. A menetrend egy az egyben ahogy a gyári kezelőkönyv is leírja, annyi kiegészítésel, hogy mivel a teleszkópok kiszerelését is itt készítjük elő, emeljük az első kereket olyan magasságba, hogy később a teleszkópok kiszereléséhez már ne kelljen a motorunkat tovább emelni. Én személy szerint az autómhoz adott emelőt használom egy colos deszka közbeiktatásával a motor megemeléséhez a motorvédő lemez leszerelése nélkül. A biztonság kedvéért a motorkerékpárt -amennyiben van módunk rá - rögzítsük a későbbi véletlen felborítás ellen, főleg vonatkozik ez a Dakar tulajdonosokra, akiknek gyárilag nincs középállványuk! |
1. ábra | Lazítsuk meg a tengelyrögzítő csavart (1. ábra A). Lazítsuk meg, csavarjuk ki teljesen és kihúzással távolítsuk el az első tengelyt (1. ábra B). |
2. ábra | Óvatos mozgatással emeljük ki a kereket a helyéről előre felé, vigyázva, hogy ne sérüljön meg a féktárcsa, illetve az ABS szenzor (amennyiben van). A távtartóval (2. ábra A) és a tengellyel együtt rakjuk félre a kereket, vigyázva a féktárcsára! | 2, Teleszkópok kiszerelése 3. ábra | A féknyereget tartó két csavar (3. ábra B) kiszerelése után azt vegyük le a teleszkópszárról és úgy próbáljuk elhelyezni és rögzíteni a motorhoz, hogy ne lógjon és ne törjön meg a fékvezeték! Amennyiben ABS-el szerelt változattal rendelkezünk a jeladót (3. ábra A) is csavarozzuk le a szárról és a féknyereggel együtt rögzítsük. | 4. ábra | Szereljük le a fékvezeték tartó kengyelt. A teleszkópszár stabilizátor lemezt az őt rögzítő 4 db csavar (4. ábra C) eltávolítása után szintén félrerakhatjuk. A Dakar változatnál a stabilizátor és a teleszkópok között 4db kb 10mm magas távtartó is található. Egyes GS modelleket pedig sárvédővel is elláttak, természetresen ezt is távolítsuk el a satbilizátorral együtt. |
5 ábra | 6. ábra | Az alsó villarögzítőkön található két-két (5. ábra D) illetve a felsőn található egy-egy csavar (6. ábra E) kilazítása után a teleszkópszárak lefelé kicsúsznak a helyükről. Figyelem: a csavarok fellazítása közben a teleszkóp önnáló életet élhet és minden előjel nélkül súlyánál fogva kicsusszanhat! Legyünk óvatosak! A kiszerelt egységeket helyezzük félre. különösen vigyázva a becsúszó szár épségére! |
|
|