Kezdőlap Közérdekű GS kormánycsapágy csere
|
Írta: Kovács Róbert
|
Oldal 6 / 7 Nem saját kép! Okos ötlet elősször rögzíteni a csészét és utána bekocogtatani (bár én ezt is bronzzal csinálom...) 19. ábra Az új csapágycsészék behelyezése előtt alaposan takarítsuk ki a helyüket és a környéket, és zsírtalanítsuk azt (pl. féktisztító spray-vel). A megtisztított és zsírtalanított csapágycsészék behelyezése szintén a bronz rúddal történik, nagyon figyelve arra, hogy körkörösen kocogtatva, a keresztbe feszülést elkerülendő terelgessük azokat a helyükre. Győződjünk meg róla, hogy sikerült teljesen a helyükre kocogtatni őket, azaz szépen felfekszenek a számukra kialakított támasztó vállakra. 20. ábra Az esetlegesen az ütögetések során keltkezett szennyeződéseket alaposan távolítsuk el és zsírozzuk be a csészéket. Nem saját kép! PVC cső, mint olcsó célszerszám A csapágyak azok helyeinek alapos megtisztítása és zsírtalanítása után az új porvédők felhelyezésével kezdődik. Ezek után a csapágyakat egy 28mm-től nagyobb belső átmérőjű, de 30mm-től kissebbkülső átmérőjű csődarab segítségével egyszerűen a belső gyűrűnél megtámasztva kocogtassuk a helyükre. Szintén alapos tisztogatás (sőt: át lehet öblíteni féktisztítóval az egész görgőkosarat) után jól zsízozzuk be a csapágyakat, betömködve a kenőanyagot a görgők és a kosár közé is! 21. ábra
|
|