Kezdőlap arrow Közérdekű arrow arrow GS kormánycsapágy csere
GS kormánycsapágy csere PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS kormánycsapágy csere
Oldal 2
Oldal 3
Oldal 4
Oldal 5
Oldal 6
Oldal 7

5, Csapágycsere

Image
15. ábra

Mind az alsó, mind a felső csapágycsészét üssük ki a helyéről. Ehhez szükséges a bronz kiütőszár, mellyel a csapágycsésze peremén megtámasztva azt - körkörösen körbemenve azon - óvatos koccintásokkal csalogassuk ki a helyükről az alkatrészeket. (15. ábra) Kerüljük a csapágycsészék keresztbe feszülését!

Image
16. ábra

A finombeállító tárcsáról történő csapágyleszedéshez tekerjük bele alulról a hernyócsavart (16. ábra A) és arra talpszerűen a rögzítőanyát. (16. ábra B)

Image
17. ábra

Az így összeállított egységet helyezzük egy "puha" munkafelületre. A képen (17. ábra) nem látszik, de egy farönkre van terítve egy rongydarab és erre állítottam rá az egységet. A kiütőszár segítségével ütögessük le a csapágyat a helyéről. A két lyukon felváltva, óvatosan kocogtasuk a csapágyat, kerüljük el azok keresztbe feszülését! Ha lejött a csapágy, szétszedhetjük a hejre kis szerkezetünket.

 

Image
Nem saját kép! Ha nincs kiütőszerszám, megteszi a szög is :)

Az alsó telókifliről ugyanezzel a kiütőszáras módszerrel csalogassuk le a csapágyakat, szintén "puha" alapra állítva a menetes részt, elkerülendő a sérüléseket.

Image
18. ábra

Mint az a 18. ábrán látszik a kiütőszerszám sérüléseket okoz a porvédő gyűrűkön. Állítólag a "gyári" csapágyleszedő szerszámokkal ezek megmenthetők lennének.


 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.