Kezdőlap Közérdekű GS kormánycsapágy csere
|
Írta: Kovács Róbert
|
Oldal 3 / 7 3, Első sárvédő és kürt leszerelése Ha minden igaz valahol itt tartunk... | 7. ábra | A 4 db sárvédő rögzítő csavar (7. ábra A) kivétele után a sárvédőt tegyük szintén biztonságos helyre. |
8. ábra | A kürt (8. ábra B) rögzítőcsavarját (8. ábra D) tekerjük ki, és húzzuk szét az elektromos vezeték csatlakozóját (8. ábra C) hogy a kürtöt is félre rakhassuk. Ezzel alulról végeztünk is. Irány a kormány! |
4, Kormány leszerelése 9. ábra | A csapágycseréhez nem szükséges rommá bontani az egész kormányt, én személy szerint a szélvédő plexit és a műszerfalat szoktam egy-egy ronggyal letakarni/védeni és majd erre ráfordítani a kiszerelt kormányt. Gumipókkal, vagy ragasztószalaggal rögzítsük majd a felfordítot kormányunkat a szélvédőhöz, úgy, hogy a felső villarögzítőhöz szabadon hozzáférjünk. Készítsük elő a rögzítő kellékeket időben. |
10. ábra | 11. ábra |
Az - évjárattól függően - elakadásjelző/markolatfűtés/ABS kapcsolókat tartó műanyag burkolat csavarjainak (12. ábra A) eltávolítása után a kormányt rögzítő 2-2db csavar (13. ábra B) eltávolítása követekezik. Mielőtt ezeket kicsvarnánk, jegyezzük meg a kormány aktuális pozícióját. |
12. ábra | Az eredeti kormányokon található egy "pontozott" jelölés a helyes pozícionálás meghatározásához (12. ábra). Amennyiben ezt nem találjuk egy ragasztószalag darabbal is jelölhetjük a jelenlegi (megszokott) pozíciót. A két rögzítő elem idővel elég ragaszkodóvá válik és magától nem hajlandó csak úgy leugrani megszokott helyéről. Ebben az esetben a kormányvég óvatos megütögetésével lehet ösztökélni őket a megmozdulásra. |
|
|