Kezdőlap arrow Közérdekű arrow arrow GS kormánycsapágy csere
GS kormánycsapágy csere PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS kormánycsapágy csere
Oldal 2
Oldal 3
Oldal 4
Oldal 5
Oldal 6
Oldal 7

3, Első sárvédő és kürt leszerelése

Image
Ha minden igaz valahol itt tartunk...
 

Image
7. ábra

 

A 4 db sárvédő rögzítő csavar (7. ábra A) kivétele után a sárvédőt tegyük szintén biztonságos helyre.

 

 

Image
8. ábra
 
A kürt (8. ábra B) rögzítőcsavarját (8. ábra D) tekerjük ki, és húzzuk szét az elektromos vezeték csatlakozóját (8. ábra C) hogy a kürtöt is félre rakhassuk. Ezzel alulról végeztünk is. Irány a kormány! 

 

4, Kormány leszerelése

Image
9. ábra
 

A csapágycseréhez nem szükséges rommá bontani az egész kormányt, én személy szerint a szélvédő plexit és a műszerfalat szoktam egy-egy ronggyal letakarni/védeni és majd erre ráfordítani a kiszerelt kormányt. Gumipókkal, vagy ragasztószalaggal rögzítsük majd a felfordítot kormányunkat a szélvédőhöz, úgy, hogy a felső villarögzítőhöz szabadon hozzáférjünk. Készítsük elő a rögzítő kellékeket időben.

 

 

Image
10. ábra
 
Image
11. ábra
 

Az - évjárattól függően - elakadásjelző/markolatfűtés/ABS kapcsolókat tartó műanyag burkolat csavarjainak (12. ábra A) eltávolítása után a kormányt rögzítő 2-2db csavar (13. ábra B) eltávolítása követekezik. Mielőtt ezeket kicsvarnánk, jegyezzük meg a kormány aktuális pozícióját. 

 

Image
12. ábra
  
Az eredeti kormányokon található egy "pontozott" jelölés a helyes pozícionálás meghatározásához (12. ábra). Amennyiben ezt nem találjuk egy ragasztószalag darabbal is jelölhetjük a jelenlegi (megszokott) pozíciót. A két rögzítő elem idővel elég ragaszkodóvá válik és magától nem hajlandó csak úgy leugrani megszokott helyéről. Ebben az esetben a kormányvég óvatos megütögetésével lehet ösztökélni őket a megmozdulásra. 

 



 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.