Kezdőlap arrow Közérdekű arrow Csinád magad! arrow GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
Oldal 2
Oldal 3

Az első teleszkópok gyári rugóinak cseréje, egyben olajcsere is. Anno a rugócserére az apropót a gyári lineáris karakterisztikájú rugók "extrémebb" használati körülmények között mutatott - mondjuk úgy - gyengesége adta. Terepen, de akár rosssz minőségű aszfalton is, ahol az út egyentelenségei a maximális rugóutat is kipaszírozzák az első telszkópból, ott hajlamos volt akár a felkoppanásra is. Aszfalton, kemény féktávokat véve, illetve erősen bedöntött kanyarból teljes gázon történő kigyorsításnál is határoztalanul viselkedett. Külföldi fórumokat olvasgatva az derült ki, hogy a Wilbers progresszív rugói hatásosan szüntetkik meg a fent említett tüneteket, mellékhatások nélkül. Mivel lehetőségem nem volt a kipróbálásra, így a "puding próbája az evés" felkiáltással ruháztam be és egyáltalán nem bántam meg!

A nem bonyolult műveletsor leírása, mely az olajcseréhez is hathatós segítséget nyújt

A teleszkópok kiszerelsét a "GS kormánycspágy csere" résznél már megismerhettétek, ezt nem ismétlem újra. A kiszerelt száraktól kezdődően folytatom a műveletsort (by KovRob) illetve mellékelem nektek a gyártó által adott hivatalos silabuszt a Wilbers rugócsere menetrendjéről, melyet megtalálhattok a letöltések menüpontban, vagy ide kattintva.

Szükséges Alkatrészek:

  • Wilbers 600-255-00 rendelési számú szett. (ha olajjal együtt veszed akkor oké, ha nem:)
  • kb. 1,2 liter SAE 7.5W teleszkópolaj. Ez a hivataosan ajánlott viszkozitás. Én 10W-t tettem bele, előtte is ezt használtam, nekem érzésre jobb volt...

Szükséges szerszámok:

  • Villás, vagy csillagkulcs: 10, 13, 24mm
  • Imbuszkulcs: 6, 8mm
  • Torx: 45mm
  • Kalapács
  • x (még le kell mérnem) mm átmérőjű gyűrű a szimering behelyezéséhez
  • Egy kb 15-20mm átmérőjű rúd legalább 50cm hosszban
  • Kegyetlen mennyiségű törlőrongy :)

A kiszerelt teleszkópokat a gyári menetrendel ellentétben, mely csak a leeresztőcsavaron (1.ábra) keresztüli ürítést írja, illik teljesen szétszedni a szárakat, a belsejüket is szépen kimosni, és úgy összerakni.

Image
1.ábra - az olajleeresztő csavar
 

A 2001-es GS-emen a becsúszószár felső vége egy műanyag kupakkal volt lezárva, mely kipattintható a helyéről. Alatta az előfeszítő "cső" egy rögzítőgyűrű segítségével volt a helyén tartva. A 2004-es dakaromon a műanyag kupak helyett már hatlapfejű fém csavar (2.ábra 1)van a becsúszószárba tekerve és ez tart ellent a rugóelőfeszítő csődarabnak (2.ábra 2.).Mind a gyűrű kipattintása, mind a rögzítőcsvar eltávolítása közben legyetek óvatosak, mert az előfeszített rugó szabadon engedése balesetveszélyes helyzeteket idézhet elő!


 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.