Kezdőlap arrow Közérdekű arrow Csinád magad! arrow GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
Oldal 2
Oldal 3

Összeszerelés

1, A becsúszószárat fejjel lefelé állítva, helyezd be a végébe a csillapítórúd központosítóját (7.ábra), majd felülről engedd rá a fix szárat.

Image
7.ábra - A becsúszószár vége és a központosítóval

2, Fordítsd talpára a teleszkópot

3, A csúszópersely behelyezése következik. Óvatosan, hogy ne sérüljön a felülete! Húzd rá a becsúszószárra és kézzel told le a fészkéig. Itt egy picit ügyeskedve illeszd a fészek bejáratához. (8.ábra)

Image
8.ábra

4, Az alátétet ráhelyezve a csődarabbal kocogtads a helyére. Akkor van a helyén, ha a felső éle egyvonalba kerül a fészek felső élével.

Ha meg szeretnél győződni, hogy az alkatrészek megfelelően a helyükre kerülnek, végezd el az alábbi méréseket. Gyári alkatrészekkel neked is ezeket kell mérned.

Image
24mm - A fix szár tetejétől a szimering fészek aljáig mérve

Image
3mm - Az alátét vastagsága

Image
11mm - A szimering vastagsága

5, Húzd fel a szimmeringet is a becsúszószárra és kézzel told a fészkéhez. Az első pár mm-t kézzel is be lehet nyomni, utána jöhet a cső és a kalapács. Érezni mikor kerül a helyére, de ha nem vagy biztos a dolgodban akkor megmérheted a szimmering és a szár közötti távolságot. Amennyiben a helyén van akkor 10mm-t kell mérned. (9.ábra)

Image
9.ábra 24-3-11=10mm

6, A biztosítógyűrűt pattintsd a helyére, majd húzd fel a becsúszószárra a porvédőt, melyet kézzel is a helyére tudsz paszírozni.

7, Szereld vissza a csillapítórúd dugattyújára a gyűrűt, majd a rúdra a rugót.

8, A hosszú rúd hegítségével a csillapítórudat told fel koppanásig a fejjel lefelé állított becsúszószárba. Az utolsó pár mm türelemjáték, hogy a kúpba betalálj, de nem kihívás.

9, Helyezd az alátétet a fix szár alján lévő furatba, majd a csavarral rögzítsd a csillapítószárat.

10, Fordítsd vissza talpára a teleszkópot, majd nyomd be teljesen a becsúszószárat.

11, Töltsd fel a helyes mennyiségű olajjal. A Dakarba asszam 0,55liter/szár, de ennek még utánanézek, hogy térfogatra mennyi kell hivatalosan. Én a légkamra magasságát mérem, ez az egzakt, illetve a Wilbers is így adta meg természetesen. Miután a szükséges mennyiség kb. 2/3-adát beleöntötted, utána légteleítsd le. A légteleítés esetünkben abból áll, hogy a becsúszószár végét befogva felhúzod azt (vákumot képzel) majd leveszed róla a tenyered. Ezt mindaddig ismételd amíg abba nem haggya a szürcsölést (6-8-10-szer kb.). A teljesen benyomott becsúszószárnál mérd a légkamrát, melynek 150mm-nek kell lennie a becsúszószár tetejétől mérve.

12, Húzd ki a becsúszószárat, helyezd bele a rugót. Progresszív rugó esetében a sűrű menetes rész legyen felül. Mehet be az alátét, majd az előfeszítő csődarab.

13, Zárd le a végét a menetes kupakkal (más modelleknél/régebbi évjártatoknál biztosítógyűrűs, műanyag kupakos ez a megoldás)

Kész, ennyi! Igyál egy sört!



 
© 2017 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.