Oldal 3 / 3 Összeszerelés 1, A becsúszószárat fejjel lefelé állítva, helyezd be a végébe a csillapítórúd központosítóját (7.ábra), majd felülről engedd rá a fix szárat.  7.ábra - A becsúszószár vége és a központosítóval 2, Fordítsd talpára a teleszkópot 3, A csúszópersely behelyezése következik. Óvatosan, hogy ne sérüljön a felülete! Húzd rá a becsúszószárra és kézzel told le a fészkéig. Itt egy picit ügyeskedve illeszd a fészek bejáratához. (8.ábra)  8.ábra 4, Az alátétet ráhelyezve a csődarabbal kocogtads a helyére. Akkor van a helyén, ha a felső éle egyvonalba kerül a fészek felső élével. Ha meg szeretnél győződni, hogy az alkatrészek megfelelően a helyükre kerülnek, végezd el az alábbi méréseket. Gyári alkatrészekkel neked is ezeket kell mérned.  24mm - A fix szár tetejétől a szimering fészek aljáig mérve  3mm - Az alátét vastagsága  11mm - A szimering vastagsága 5, Húzd fel a szimmeringet is a becsúszószárra és kézzel told a fészkéhez. Az első pár mm-t kézzel is be lehet nyomni, utána jöhet a cső és a kalapács. Érezni mikor kerül a helyére, de ha nem vagy biztos a dolgodban akkor megmérheted a szimmering és a szár közötti távolságot. Amennyiben a helyén van akkor 10mm-t kell mérned. (9.ábra)  9.ábra 24-3-11=10mm 6, A biztosítógyűrűt pattintsd a helyére, majd húzd fel a becsúszószárra a porvédőt, melyet kézzel is a helyére tudsz paszírozni. 7, Szereld vissza a csillapítórúd dugattyújára a gyűrűt, majd a rúdra a rugót. 8, A hosszú rúd hegítségével a csillapítórudat told fel koppanásig a fejjel lefelé állított becsúszószárba. Az utolsó pár mm türelemjáték, hogy a kúpba betalálj, de nem kihívás. 9, Helyezd az alátétet a fix szár alján lévő furatba, majd a csavarral rögzítsd a csillapítószárat. 10, Fordítsd vissza talpára a teleszkópot, majd nyomd be teljesen a becsúszószárat. 11, Töltsd fel a helyes mennyiségű olajjal. A Dakarba asszam 0,55liter/szár, de ennek még utánanézek, hogy térfogatra mennyi kell hivatalosan. Én a légkamra magasságát mérem, ez az egzakt, illetve a Wilbers is így adta meg természetesen. Miután a szükséges mennyiség kb. 2/3-adát beleöntötted, utána légteleítsd le. A légteleítés esetünkben abból áll, hogy a becsúszószár végét befogva felhúzod azt (vákumot képzel) majd leveszed róla a tenyered. Ezt mindaddig ismételd amíg abba nem haggya a szürcsölést (6-8-10-szer kb.). A teljesen benyomott becsúszószárnál mérd a légkamrát, melynek 150mm-nek kell lennie a becsúszószár tetejétől mérve. 12, Húzd ki a becsúszószárat, helyezd bele a rugót. Progresszív rugó esetében a sűrű menetes rész legyen felül. Mehet be az alátét, majd az előfeszítő csődarab. 13, Zárd le a végét a menetes kupakkal (más modelleknél/régebbi évjártatoknál biztosítógyűrűs, műanyag kupakos ez a megoldás) Kész, ennyi! Igyál egy sört!
|