Kezdőlap arrow Közérdekű arrow Csinád magad! arrow GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS első teleszkóp olajcsere - Wilbers update
Oldal 2
Oldal 3

Szétszerelés

2.ábra - az alkatrészek
2.ábra - az alkatrészek

1, Szóval, a fent említett rögzítéseket eltávolítva egy csődarabot (2.ábra 2.), egy alátétet (2.ábra 3), majd magát a rugót (2. ábra 4) tudjuk kihúzni a szárból (2.ábra 9). Mivel a rugó az olajból lesz kihúzva, így az csepegni fog róla, rendesen. Én egy nagy nejlonzsák felett csinálom.

2, A szárban lévő olajat öntsd ki, és fejjel lefelé állítva a szárkat haggyd azokból jól kicsöpögni.

3, Még mindíg lefelé fordíítva a teleszkópot tegyél a szár alá egy pár réteg rongyot, hogy a most kihulló csillapítórúd (3.ábra) ne koppanjon nagyot. Tehát: a fix szár alján lévő csavart (4.ábra) eltávolítva a csillapító rúd lepottyan. A telót felemelve vedd ki alóla. Egynelőre tedd félre. Az olaj szerte-szana fog folyni.

Image
3.ábra - A csillapítórúd

Image
4.ábra a csillapítórudat rögzítő csavar
 

Image
5.ábra - a csillapítórúd és alkatrészei

4, Fordítds vissza a szárat alaphelyzetbe és egy lapos csavarhúzóval aláfeszítve távolítsd el a porvédő gyűrűt (2.ábra 5), illetve a szimmeringet biztosító biztosítógyűrűt (2.ábra 7).

5, A szimeringet (2.ábra 8) a becsúszószár 2-3x törtébő határozott felrátásával ki lehet csalogatni a helyéről, ekkor már az egész becsúszószár kihúzható a fix szárból (6.ábra). Az olaj itt sem hazuttolja meg magát és csöpög majd mindenhova...

Image
6.ábra - A becsúszószár a csúszóperselyekkel, alátéttel és a szimeringel

6, A szimering (2.ábra 8), egy alátét (2.ábra 11) és a csúszópersely (2.ábra 10) a becsúszószárról (2.ábra 9) lehúzható. Húzd le őket! 

7, A fix szárat fejreálítod, egyrészt, hogy kiessen belőle a csillapítórúd központosítója (5.ábra 15), másrészt, hogy a maradék olaj is eltávozhasson.

Ennyi volt a szétszerelés. Minden egyes alkatrészt alaposan el szoktam törölgetni, megtisztítom. A csillapítórúdról (5.ábra 12) a rugót (5.ábra14) egyszerűen, a dugattyúgyűrűt (5.ábra 13) is egyszerűen de óvatosan leszedem. Mind a fix, bind a becsúszószárat át lehet mosni, ha a leengedett olajból arra a következtetésre jutsz, hogy érdemes lenne. Ellenkező esetben hagyhatod alaposan kicsorogni, majd áttörölni.


 
© 2017 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.