Kezdőlap arrow Technika
BMW motorkerékpárok a 30-as években PDF Nyomtatás E-mail

R2

R2
Bmw R2
 

Az akkoriban életbe léptetett új törvények szerint 1928 áprilisától a 200 cm3 –nél kisebb hengerűrtartalmú motorok után Németországban nem kellett adót fizetni. Erre reagálva hozta piacra a BMW az egyhengeres R2-es modellt, amely teljes sikert aratott a piacon. A világgazdasági válság ellenére a BMW a 200 cm³-es R2 modellel hatalmas eladási sikert könyvelhetett el.

Gyártási év:

Értékesített darbszám:

Motor

Motor kód: 

Motor típus:

Furat x Löket:

Össz. lökettérfogat:

Teljesítmény:

Sűrítési arány:

Vezérlés típusa:

Üzemanyag ellátó rendszer:

Erőátvitel

Kuplung:

Sebességfokozatok száma:

Sebességváltás:

Sebesség áttételek:

Hátsó kerék áttétel:

Kúp kerék / tányér kerék:

Elektromos rendszer

Áramellátás:

Gyújtás:

Gyertyapipák típusa:

Vázszerkezet

Megjelölés:

Váz típusa:

Első kerék felfüggesztés:

Hátsó kerék felfüggesztés:

Felni mérete:

Gumiméret elöl:

Gumiméret hátul:

Első fék típusa:

Hátsó fék típusa:

Méretek és tömegek

Hossz x szélesség x magasság:

Tengelytáv:

Tank mérete:

Összsúly (feltöltve):

Terhelhetőség:

Üzemanyag fogyasztás:

Olaj fogyasztás:

Csúcs sebesség:

1930-1936

~20.000 (1-5 széria)

 

M 67

egyhengeres, négyütemű, álló hengeres motor

63 x 64 mm

198 cm3

6 LE (3500 percenként fordulatnál)

6,7:1

OHV

1 karburátor Típus: BMW spezial 19 mm

 

egytárcsás, száraz tengelykapcsoló

3

kézi

2,89/1,7/1

1:6,75

8/54 fog

 

Bosch generátor 6V 30W

akkumulátoros gyújtás

Bosch W175 vagy Bosch 200 G 24

  

F67

préslet duplex acél váz

9 tagú laprugó konzol

merev

25 x 3

25 x 3

25 x 3

dob,  = 180 mm

dob,  = 180 mm

 

1950 x 850 x 950 mm

n.a.

11 l

130 kg

200 kg

~ 2,75l / 100 km

~ 1-2l / 100 km

95 km/h

  

R4

R4
Bmw R4
 

Az 1932-ben bemutatott R4-es a középosztályt képviselte a gyár választékában a 198 cm3-es R2 és a 750 cm3-es R11 között. Az egyhengeres R4-es kissé nehézkes volt, súlya elöl összpontosult, viszont csaknem elpusztíthatatlan volt, így aztán a hatóságok is szívesen használták.

Gyártási év:

Értékesített darbszám:

Motor

Motor kód:

Motor típus:

Furat x Löket:

Össz. lökettérfogat:

Teljesítmény:

Sűrítési arány:

Vezérlés típusa:

Üzemanyag ellátó rendszer:

Erő átvitel

Kuplung:

Sebességfokozatok száma:

Sebességváltás:

Sebesség áttételek:

Hátsó kerék áttétel:

Kúp kerék / tányér kerék:

Elektromos rendszer

Áramellátás:

Gyújtás:

Gyertyapipák típusa:

Vázszerkezet

Megjelölés:

Váz típusa:

Első kerék felfüggesztés:

Hátsó kerék felfüggesztés:

Felni mérete:

Gumiméret elöl:

Gumiméret hátul:

Első fék típusa:

Hátsó fék típusa:

Méretek és tömegek

Hossz x szélesség x magasság:

Tengelytáv:

Tank mérete:

Összsúly (feltöltve):

Terhelhetőség:

Üzemanyag fogyasztás:

Olaj fogyasztás:

Csúcs sebesség:

1932-1937

~15.000 (1-5 széria)

 

M 67

egyhengeres, négyütemű, álló hengeres motor

84 x 78 mm

398 cm3

12 LE (4000 percenként fordulatnál)

5,7:1

OHV

1 karburátor Típus: SUM CK 3/500 Fr

 

egytárcsás, száraz tengelykapcsoló

3

kézi

2,9/1,5/1

1:5,11 (oldalkocsival: 1:5,63)

9/46 fog  (oldalkocsival: 8/45 fog)

 

Bosch generátor 6V 30W

akkumulátoros gyújtás

Bosch DM 175/1

  

F67

préslet duplex acél váz

9 tagú laprugó konzol

merev

26 x 3,5

26 x 3,5 SS

26 x 3,5 SS

dob,  = 180 mm

dob,  = 180 mm

 

1980 x 850 x 950 mm

1300 mm

10 l

137 kg

200 kg

~ 3,5l / 100 km

~ 1-2l / 100 km

100 km/h

R17

R17
Bmw R17
 

Az R16-os továbbfejlesztett változata a lprugós trapéz helyett már teleszkópos első villával épült. A hengerfej felől vezérelt 750 cm3-es motor teljesítménye folyamatosan javult, a vízszintes síkban kettéosztott motorház miatt a modell nem volt sikeres.

Gyártási év:

Értékesített darbszám:

Motor

Motor kód:

Motor típus:

Furat x Löket:

Össz. lökettérfogat:

Teljesítmény:

Sűrítési arány:

Vezérlés típusa:

Üzemanyag ellátó rendszer:

Erő átvitel

Kuplung:

Sebességfokozatok száma:

Sebességváltás:

Sebesség áttételek:

Hátsó kerék áttétel:

Kúp kerék / tányér kerék:

Elektromos rendszer

Áramellátás:

Gyújtás:

Gyertyapipák típusa:

Vázszerkezet

Megjelölés:

Váz típusa:

Első kerék felfüggesztés:

Hátsó kerék felfüggesztés:

Felni mérete:

Gumiméret elöl:

Gumiméret hátul:

Első fék típusa:

Hátsó fék típusa:

Méretek és tömegek

Hossz x szélesség x magasság:

Tank mérete:

Összsúly (feltöltve):

Terhelhetőség:

Üzemanyag fogyasztás:

Olaj fogyasztás:

Csúcs sebesség:

1935-1937

434

 

M 60

kéthengeres, négyütemű bokszermotor

83 x 68 mm

736 cm3

33 LE (5000 percenként fordulatnál)

6,5:1

OHV

2 karburátor Típus: Amal 76/424

 

kéttárcsás, száraz tengelykapcsoló

4

kézi

3,18/2,06/1,42/1,09

1:4,07 (oldalkocsival: 1:4,75) 

14/57 fog (oldalkocsival: 12/57)

 

elektromágneses generátor Bosch B 242 RS 108

akkumulátoros gyújtás

Bosch M 175 T1

  

F66

csőszelvényből hajlított dupla bölcsőváz

teleszkóp villa

merev

3 x 19

3,50 x 19

3,50 x 19

dob,  = 200 mm

dob,  = 200 mm

 

2100 x 900 x 940 mm

14 l

165 kg

~ 210 kg

~ 4,5-5 l / 100 km

~ 1-2 l / 100 km

140 km/h (oldalkocsival: ~ 120 km)

R5

R5
Bmw R5
 

Az elegáns építésű R5-ös modellel a BMW visszatért a (mostmár hegesztett) csővázakhoz, a sportos formákhoz, s olajhidraulikus teleszkópot épített az új motorkerékpárba. A gép nemzetjözileg is elismert konstrukció lett, motorját a háború utáni években az R51/2-es modellben ismét használták.

Gyártási év:

Értékesített darbszám:

Motor

Motor kód:

Motor típus:

Furat x Löket:

Össz. lökettérfogat:

Teljesítmény:

Sűrítési arány:

Vezérlés típusa:

Üzemanyag ellátó rendszer:

Típus: 

Erő átvitel

Kuplung:

Sebességfokozatok száma:

Sebességváltás:

Sebesség áttételek:

Hátsó kerék áttétel:

Kúp kerék / tányér kerék:

Elektromos rendszer

Áramellátás:

Gyújtás:

Gyertyapipák típusa:

Vázszerkezet

Megjelölés:

Váz típusa:

Első kerék felfüggesztés:

Hátsó kerék felfüggesztés:

Felni mérete:

Gumiméret elöl:

Gumiméret hátul:

Első fék típusa:

Hátsó fék típusa:

Méretek és tömegek

Hossz x szélesség x magasság:

Tank mérete:

Összsúly (feltöltve):

Terhelhetőség:

Üzemanyag fogyasztás:

Olaj fogyasztás:

Csúcs sebesség:

1937

1850

 

261

kéthengeres, négyütemű bokszermotor

70 x 78 mm

600 cm3

18 LE (4500 percenként fordulatnál)

6:1

SV

2 karburátor

Amal  M 75/426/S

 

kéttárcsás, száraz tengelykapcsoló

4

láb kapcsoló(+kézi kapcsoló a sebességváltón)

3,6/2,28/1,7/1,3

1:3,89 (oldalkocsival: 1:4,62) 

9/35 fog (oldalkocsival: 8/37)

 

elektromágneses generátor Bosch RD 45/6 2800 RS 15

akkumulátoros gyújtás

Bosch M 175 T1

  

250

csőszelvényből hegesztett dupla bölcsőváz

teleszkóp villa

merev

3 x 19

3,50 x 19

3,50 x 19

dob,  = 200 mm

dob,  = 200 mm

 

2130 x 800 x 950 mm

15 l

175 kg

~ 210 kg

~ 3,5 l / 100 km

~ 1 l / 100 km

125 km/h (oldalkocsival: ~ 120 km)

BMW Henne RS 51

Miután a BMW egyik tulajdonosa, Ernst Henne számtalan terep- és közúti versenyen bizonyította rendkívüli tehetségét, 1929-től a sebességi világrekordokra koncentrált. Legnagyobb sikerét 1937-ben a Frankfurt-Darmstadt autópályán érte el, ahol egy teljesen burkolt, 500-as, 100LE-re erősített kompresszoros RAS 51-essel 279,5 km/óra sebességet sikerült elérnie. Ez volt a 76. világrekordja, és versenyzői karrierjének csúcspontja is.

Modell:

Gyártási év:

Teljesítmény:

Lökettérfogat:

Motor tipus:

Henne-RS 51

1937

100LE

494ccm

kéthengeres, négyütemű boxermotor

BMW R71

R71
Bmw R71
 

Az R5-ös sportmodellel a BMW visszat az elegáns- már hegesztett- csővázakhoz. A felülvezérelt motorral épült - az R51-től az R71-ig tartó- modellsorozatban a direkt rugózású hátsókerék jelentett újdonságot. Az oldalvezérelt R71-est viszont már nagyteljesítményű túragépnek tervezték, amely elsősorban oldalkocsik vontatására szolgált.

Gyártási év:    1938-1941

Értékesített darbszám:  3458

Motor

Motor kód:    271/1

Motor típus:    kéthengeres, négyütemű bokszermotor

Furat x Löket:    78 x 78 mm

Össz. lökettérfogat:   746 cm3

Teljesítmény:    33 LE (4600 percenként fordulatnál)

Sűrítési arány:    5,5:1

Vezérlés típusa:   SV

Üzemanyag ellátó rendszer:  2 karburátor Típus: Graetzin G24

Erő átvitel: 

Kuplung:    kéttárcsás, száraz tengelykapcsoló

Sebességfokozatok száma:  4

Sebességváltás:   láb kapcsoló(+kézi kapcsoló a sebességváltón)

Sebesség áttételek:   3,6/2,28/1,7/1,3

Hátsó kerék áttétel:   1:3,6 (oldalkocsival: 1:3,89) 

Kúp kerék / tányér kerék:  10/36 fog (oldalkocsival: 12/57)

Elektromos rendszer:

Áramellátás:    elektromágneses generátor Bosch RD 50/6 2800 RS 17

Gyújtás:    akkumulátoros gyújtás

Gyertyapipák típusa:   Bosch W 175 T1

Vázszerkezet:  

Megjelölés:    251/1

Váz típusa:    csőszelvényből hegesztett dupla bölcsőváz

Első kerék felfüggesztés:  teleszkóp villa

Hátsó kerék felfüggesztés:  teleszkóp villa

Felni mérete:    3 x 19

Gumiméret elöl:   3,50 x 19

Gumiméret hátul:   3,50 x 19

Első fék típusa:   dob,  = 200 mm

Hátsó fék típusa:   dob,  = 200 mm

Méretek és tömegek:

Hossz x szélesség x magasság: 2130 x 815 x 960 mm

Tank mérete:    14 l

Összsúly (feltöltve):   187 kg

Terhelhetőség:   ~ 210 kg (oldalkocsival:500 kg)

Üzemanyag fogyasztás:  ~ 4,5 l / 100 km

Olaj fogyasztás:   ~ 1 l / 100 km

Csúcs sebesség:   125 km/h (oldalkocsival: ~ 120 km)

Gyártási év:    1938-1941

Értékesített darbszám:  3458

Motor

Motor kód:    271/1

Motor típus:    kéthengeres, négyütemű bokszermotor

Furat x Löket:    78 x 78 mm

Össz. lökettérfogat:   746 cm3

Teljesítmény:    33 LE (4600 percenként fordulatnál)

Sűrítési arány:    5,5:1

Vezérlés típusa:   SV

Üzemanyag ellátó rendszer:  2 karburátor Típus: Graetzin G24

Erő átvitel: 

Kuplung:    kéttárcsás, száraz tengelykapcsoló

Sebességfokozatok száma:  4

Sebességváltás:   láb kapcsoló(+kézi kapcsoló a sebességváltón)

Sebesség áttételek:   3,6/2,28/1,7/1,3

Hátsó kerék áttétel:   1:3,6 (oldalkocsival: 1:3,89) 

Kúp kerék / tányér kerék:  10/36 fog (oldalkocsival: 12/57)

Elektromos rendszer:

Áramellátás:    elektromágneses generátor Bosch RD 50/6 2800 RS 17

Gyújtás:    akkumulátoros gyújtás

Gyertyapipák típusa:   Bosch W 175 T1

Vázszerkezet:  

Megjelölés:    251/1

Váz típusa:    csőszelvényből hegesztett dupla bölcsőváz

Első kerék felfüggesztés:  teleszkóp villa

Hátsó kerék felfüggesztés:  teleszkóp villa

Felni mérete:    3 x 19

Gumiméret elöl:   3,50 x 19

Gumiméret hátul:   3,50 x 19

Első fék típusa:   dob,  = 200 mm

Hátsó fék típusa:   dob,  = 200 mm

Méretek és tömegek:

Hossz x szélesség x magasság: 2130 x 815 x 960 mm

Tank mérete:    14 l

Összsúly (feltöltve):   187 kg

Terhelhetőség:   ~ 210 kg (oldalkocsival:500 kg)

Üzemanyag fogyasztás:  ~ 4,5 l / 100 km

Olaj fogyasztás:   ~ 1 l / 100 km

Csúcs sebesség:   125 km/h (oldalkocsival: ~ 120 km)

 
© 2017 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.