Kezdőlap arrow Technika
BMW G650 Xmoto PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Majer Viktor   

Kanyarmámor az országúton.
G 650 Xmoto

Már álló helyzetében is látszik a streetmoto-változaton, hogy élvezetes kanyarvadászatra született. Kis átmérőjű, 17 colos kerekei, rövidebb bilincsekkel rögzített alumínium kormánya, kerékhez közeli első sárvédője, feltűnő színű teleszkópvilla-porvédői és matt grafitmetál/piros színű fényszóróidoma miatt egészen mások az arányai, mint testvérének. Annak ellenére zömökebbnek tűnik nála, hogy idomának több része és aszimmetrikus fényszórója megegyezik a hardenduroéval. Futóműve jelentős eltérést mutat, hiszen már a kisebb átmérőjű 17 colos alumíniumöntvény-felnik és a rájuk szerelt kiválóan tapadó sportgumik miatt is lényegesen jobb az irányíthatósága. A 120/70 (elöl) és 160/60 méretű gyári abroncsméret kellően széles, és lehetővé teszi, hogy mindig a legújabb sportgumik feszüljenek a 3,5 és 4,5 col széles felniken. A kisebb első kerék mellett a csekélyebb mértékű utánfutás is előnyösen befolyásolja a G 650 Xmoto irányíthatóságát. Már csak az előrébb döntött ülés miatt is határtalan élvezetet jelent vele a kanyargás, és egyenesfutása sem hagy kívánnivalót maga után. A kedvező futómű-geometria érdekében egyebek mellett hátrébb került az első kerék tengelytartó fészke. Természetesen városban is nagyon előnyös a játszi könnyű irányíthatóság és a vele párosuló biztonságos viselkedés.
 

Kanyarmámor az országúton.
G 650 Xmoto

A rugózás és a lengéscsillapítás a streetmoto rendeltetésének megfelelő beállítást kapott. Bár ezen is 270 milliméteres rugóúttal rendelkezik a fordított teleszkópvilla, mint a hardendurón, feszesebb a beállítása. Bizonyára örömmel fogadják majd a különösen sportos stílusú pilóták, hogy finoman, fokozatosan állítható a húzó- és a nyomófokozati csillapítás, így ki-ki pontosan saját igényeihez igazíthatja azt. A hátsó rugó is keményebb, és egyúttal rövidebb, 245 milliméter az útja.
A G 650 X-trió tagjai közül a streetmoto rendelkezik a legnagyobb teljesítményű fékrendszerrel. Elöl négydugattyús fix féknyereggel, 320 milliméter átmérőjű úszó ágyazású tárcsával és jól tapadó radiálgumival van felszerelve, ezért már önmagában az első fék is kiváló lassulást garantál. A fékezéskor fellépő erőhatásoknak kiválóan ellenáll a 45 milliméter külsőcső-átmérőjű, felettébb merev fordított teleszkópvilla. Hátul ugyanaz a párosítás - 240 milliméter átmérőjű tárcsa és egydugattyús úszó ágyazású féknyereg - teljesít szolgálatot, mint a másik két modellváltozaton. A G 650 Xmoto végáttétele az utcai használat miatt valamivel hosszabb (16-os első ill. 47-es hátsó lánckerék), mint az enduroé.
 

Adattáblázat
G 650 Xmoto

Méretek  (mm)




Hosszúság

2155




Szélesség/tükrökkel

907




Szélesség/ tükrök nélkül

825




Tengelytáv

1500




Ülésmagasság

900




Önsúly, feltankolva (kg)

159




Max. össztömeg (kg)

-



Motor  




Lökettérfogat (ccm)

652




Furat/löket (mm)

100,0/83,0




Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám

39/53/7000




Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám

60/5250




Hengerek/szelepek

1/4




Sűrítési viszony

11,5:1




Szelepvezérlés

DOHC




Keverékképzés

BMS-C II



Erőátvitel  




Tengelykapcsoló

többtárcsás, olajfürdős




Váltó

körmös kapcsolású, ötsebességes




Hajtás

lánc


Menetteljesítmények  




Végsebesség (km/h)

170




Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)

4,03




Gyorsulás 0-1000 m (mp.)

22,58



Fogyasztás  (l/100km)




90 km/órás sebességnél

3,5




120 km/órás sebességnél

5,0




Üzemanyagtartály (l)

9,5



Futómű  




Váz típusa

acél hídváz




Rugóút elöl/hátul (mm)

270/215




Utánfutás (mm)

98




Villaszög

61,5°




Felnik elöl

3,50 x 17




Felnik hátul

4,50 x 17




Abroncsok elöl

120/70-17




Abroncsok hátul

160/60-17




Fékátmérő elől (mm)

szimpla tárcsa, 320




Fékátmérő hátul (mm)

szimpla tárcsa, 240




Alapár (Ft)  




A BMW G 650 Xmoto alapára (brutto, reg.adóval együtt)

2 468 000
 
 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.