Kanyarmámor az országúton. G 650 XmotoMár álló helyzetében is látszik a streetmoto-változaton, hogy élvezetes kanyarvadászatra született. Kis átmérőjű, 17 colos kerekei, rövidebb bilincsekkel rögzített alumínium kormánya, kerékhez közeli első sárvédője, feltűnő színű teleszkópvilla-porvédői és matt grafitmetál/piros színű fényszóróidoma miatt egészen mások az arányai, mint testvérének. Annak ellenére zömökebbnek tűnik nála, hogy idomának több része és aszimmetrikus fényszórója megegyezik a hardenduroéval. Futóműve jelentős eltérést mutat, hiszen már a kisebb átmérőjű 17 colos alumíniumöntvény-felnik és a rájuk szerelt kiválóan tapadó sportgumik miatt is lényegesen jobb az irányíthatósága. A 120/70 (elöl) és 160/60 méretű gyári abroncsméret kellően széles, és lehetővé teszi, hogy mindig a legújabb sportgumik feszüljenek a 3,5 és 4,5 col széles felniken. A kisebb első kerék mellett a csekélyebb mértékű utánfutás is előnyösen befolyásolja a G 650 Xmoto irányíthatóságát. Már csak az előrébb döntött ülés miatt is határtalan élvezetet jelent vele a kanyargás, és egyenesfutása sem hagy kívánnivalót maga után. A kedvező futómű-geometria érdekében egyebek mellett hátrébb került az első kerék tengelytartó fészke. Természetesen városban is nagyon előnyös a játszi könnyű irányíthatóság és a vele párosuló biztonságos viselkedés. Kanyarmámor az országúton. G 650 XmotoA rugózás és a lengéscsillapítás a streetmoto rendeltetésének megfelelő beállítást kapott. Bár ezen is 270 milliméteres rugóúttal rendelkezik a fordított teleszkópvilla, mint a hardendurón, feszesebb a beállítása. Bizonyára örömmel fogadják majd a különösen sportos stílusú pilóták, hogy finoman, fokozatosan állítható a húzó- és a nyomófokozati csillapítás, így ki-ki pontosan saját igényeihez igazíthatja azt. A hátsó rugó is keményebb, és egyúttal rövidebb, 245 milliméter az útja.
A G 650 X-trió tagjai közül a streetmoto rendelkezik a legnagyobb teljesítményű fékrendszerrel. Elöl négydugattyús fix féknyereggel, 320 milliméter átmérőjű úszó ágyazású tárcsával és jól tapadó radiálgumival van felszerelve, ezért már önmagában az első fék is kiváló lassulást garantál. A fékezéskor fellépő erőhatásoknak kiválóan ellenáll a 45 milliméter külsőcső-átmérőjű, felettébb merev fordított teleszkópvilla. Hátul ugyanaz a párosítás - 240 milliméter átmérőjű tárcsa és egydugattyús úszó ágyazású féknyereg - teljesít szolgálatot, mint a másik két modellváltozaton. A G 650 Xmoto végáttétele az utcai használat miatt valamivel hosszabb (16-os első ill. 47-es hátsó lánckerék), mint az enduroé. Adattáblázat G 650 XmotoMéretek (mm)
|
|
|
|
| Hosszúság
|
| 2155
|
|
|
|
| Szélesség/tükrökkel
|
| 907
|
|
|
|
| Szélesség/ tükrök nélkül
|
| 825
|
|
|
|
| Tengelytáv
|
| 1500
|
|
|
|
| Ülésmagasság
|
| 900
|
|
|
|
| Önsúly, feltankolva (kg)
|
| 159
|
|
|
|
| Max. össztömeg (kg)
|
| -
|
|
|
| Motor
|
|
|
|
| Lökettérfogat (ccm)
|
| 652
|
|
|
|
| Furat/löket (mm)
|
| 100,0/83,0
|
|
|
|
| Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám
|
| 39/53/7000
|
|
|
|
| Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám
|
| 60/5250
|
|
|
|
| Hengerek/szelepek
|
| 1/4
|
|
|
|
| Sűrítési viszony
|
| 11,5:1
|
|
|
|
| Szelepvezérlés
|
| DOHC
|
|
|
|
| Keverékképzés
|
| BMS-C II
|
|
|
| Erőátvitel
|
|
|
|
| Tengelykapcsoló
|
| többtárcsás, olajfürdős
|
|
|
|
| Váltó
|
| körmös kapcsolású, ötsebességes
|
|
|
|
| Hajtás
|
| lánc
|
|
|
| | Menetteljesítmények
|
|
|
|
| Végsebesség (km/h)
|
| 170
|
|
|
|
| Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)
|
| 4,03
|
|
|
|
| Gyorsulás 0-1000 m (mp.)
|
| 22,58
|
|
|
| Fogyasztás (l/100km)
|
|
|
|
| 90 km/órás sebességnél
|
| 3,5
|
|
|
|
| 120 km/órás sebességnél
|
| 5,0
|
|
|
|
| Üzemanyagtartály (l)
|
| 9,5
|
|
|
| Futómű
|
|
|
|
| Váz típusa
|
| acél hídváz
|
|
|
|
| Rugóút elöl/hátul (mm)
|
| 270/215
|
|
|
|
| Utánfutás (mm)
|
| 98
|
|
|
|
| Villaszög
|
| 61,5°
|
|
|
|
| Felnik elöl
|
| 3,50 x 17
|
|
|
|
| Felnik hátul
|
| 4,50 x 17
|
|
|
|
| Abroncsok elöl
|
| 120/70-17
|
|
|
|
| Abroncsok hátul
|
| 160/60-17
|
|
|
|
| Fékátmérő elől (mm)
|
| szimpla tárcsa, 320
|
|
|
|
| Fékátmérő hátul (mm)
|
| szimpla tárcsa, 240
|
|
|
|
| Alapár (Ft)
|
|
|
|
| A BMW G 650 Xmoto alapára (brutto, reg.adóval együtt)
|
| 2 468 000 |
|
|