Új szálat/témakört csak akkor hozz létre a fórumban, ha megbizonyosodtál róla, hogy még nincs ezzel a témával foglalkozó szál! Ellenkező esetben irgum-burgum!
Eddig ugy tudtam - valahol itt a forumon is irva vagyon - hogy a rotax blokk hengerfejet azert fejlesztette a BMW ketgyertyasra hogy csokkenjen a karosanyag kibocsatas. Ezzel egyidoben modosult a katalizator is. Az ujakon a bal kipuffban csak egy kis pocs van. 2007 tol az sincs. Zárt a bal oldala a dobnak.
Szerintem az hogy milyen egyenletesen jar egy egyhengeres motor nem vitatema. Alapjarat csak azert van rajta hogy ne kelljen ujrainditgatni. Nem a fo profilja az egyhelyben jaras. Gazon menjen szepen az a lenyeg.
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )
Kókusz írta:
Maci, látom érdekel a gyertya műszaki oldalról. Mások, akiket nem érdekel, ne olvassák el az alábbiakat.
Igenis van tuning/fogyasztás/egyenletes járás vonzata. Nem véletlen, hogy a BMW visszarakta a második gyertyát 2004-től. Az egy gyertya nem jött be annyira. És ha csak egy gyertya van, az sem mindegy hogy milyen. Pl. ha már iridiumos van benne, amiben mindenképpen van ellenállás, akkor jobb lecserélni a gyertyapipát olyanra, amiben meg nincs, vagy csak kicsi, mert a dupla ellenállás már rontja a szikrát. A gyertya felépítése is számít, mennyire árnyékolják le az elektródák a teret maguk körül, ezzel rontva a benzin-levegő keverék begyulladását, illetve elvezetve a hőt a begyulladó keveréktől, így az égés lassabban tud terjedni a nagy hengerben. Az iridiumosnak pl. vékony az elektródja és a testelektródja is le van csapva két oldalról, hogy ez az árnyékoló és hőelvonó hatás kisebb legyen. Vannak gyertyatípusok, amik jobban belógnak a hengerbe (csak vigyázat, nehogy beleütközzön a dugattyú) így szintén gyorsabb és tökéletesebb az égés.
Lehet, hogy mindez már elhangzott akorábbiakban, akkor elnézést.
Naplózott
kis GS - nagy GS
F65oGS Dakar \'o5 - R12ooGS \'o8
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Jano írta:
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )
Tulképpen ugyanazt közelítjük meg két oldalról. Nagy fordulaton igen lényeges az, hogy az égés minél gyorsabban szétterjedjen és tökéletes legyegy a hengerben, mert nincs rá sok idő. A jó szikra, tökéletes égés természetesen hatással van a károsanyagkibocsátásra és a fogyasztásra is.
Naplózott
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Jah ez kb olyan mint arról vitatkozni, hogy melyik crossbukó a csöndesebb ... szélzaj van ... KUSS
Jano írta:
Eddig ugy tudtam - valahol itt a forumon is irva vagyon - hogy a rotax blokk hengerfejet azert fejlesztette a BMW ketgyertyasra hogy csokkenjen a karosanyag kibocsatas. Ezzel egyidoben modosult a katalizator is. Az ujakon a bal kipuffban csak egy kis pocs van. 2007 tol az sincs. Zárt a bal oldala a dobnak.
Szerintem az hogy milyen egyenletesen jar egy egyhengeres motor nem vitatema. Alapjarat csak azert van rajta hogy ne kelljen ujrainditgatni. Nem a fo profilja az egyhelyben jaras. Gazon menjen szepen az a lenyeg.
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )
Kókusz írta:
Maci, látom érdekel a gyertya műszaki oldalról. Mások, akiket nem érdekel, ne olvassák el az alábbiakat.
Igenis van tuning/fogyasztás/egyenletes járás vonzata. Nem véletlen, hogy a BMW visszarakta a második gyertyát 2004-től. Az egy gyertya nem jött be annyira. És ha csak egy gyertya van, az sem mindegy hogy milyen. Pl. ha már iridiumos van benne, amiben mindenképpen van ellenállás, akkor jobb lecserélni a gyertyapipát olyanra, amiben meg nincs, vagy csak kicsi, mert a dupla ellenállás már rontja a szikrát. A gyertya felépítése is számít, mennyire árnyékolják le az elektródák a teret maguk körül, ezzel rontva a benzin-levegő keverék begyulladását, illetve elvezetve a hőt a begyulladó keveréktől, így az égés lassabban tud terjedni a nagy hengerben. Az iridiumosnak pl. vékony az elektródja és a testelektródja is le van csapva két oldalról, hogy ez az árnyékoló és hőelvonó hatás kisebb legyen. Vannak gyertyatípusok, amik jobban belógnak a hengerbe (csak vigyázat, nehogy beleütközzön a dugattyú) így szintén gyorsabb és tökéletesebb az égés.
Lehet, hogy mindez már elhangzott akorábbiakban, akkor elnézést.
Naplózott
WeSeN
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
A gyertyát meghajtják nagy feszejjel, aztán vizet cseppentenek rá, ekkor abbamarad a szikrázás, viszont az áram húz keresztül a vizen, és elektrolizálja azt, azaz bontja hidrogénre és oxigénre, amit úgy hívnak, durranógáz, talán emlékeztek még rá középiskolából. Aztán ez a durranógáz elpukkan. Ennyi az egész. Energiát nem nyerünk a folyamatból, mert be kellett vinni az energiát a vízbontáshoz, amit aztán visszakapunk.
riskywhisky írta:
Naplózott
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Nem tudom, élőben nem láttam még ilyet, csak a neten. ( bár nem most, valaki már korábban mutatta )
Viszont ha figyelembe vesszük azt az el nem hanyagolható tényt, hogy a keverék begyújtásának van egy pontosan behatárolható optimális pillanata, ami ugye fordulat, és terhelés függvényében mindig más, és más, de elég ha csak egy pillanatra van szikra, és az ma már nagyon nagy hatékonysággal, és biztonsággal begyújtja a keveréket, akkor mi a frásznak ez az egész? Nem fog jobban égni a keverék.
Továbbá a hagyományos gyertyáknál, (ahol munkaütemenként egy szikra képződik) minden egyes szikra leválaszt egy molekulányit az elektródából, ebből adódik egyébként a gyertya elhasználódása, az elektródák elfogyása, ( ha nagyítóval néznénk, mintha homokfóvóval mentünk volna neki ) végső soron az elektródahézag megnövekedése, ami viszont a szekunder áram megnövekedését vonja magával, ami hosszú távon a trafó, vagy a gyújtómodul lassú, de biztos halálához vezet.
Kicsit elkalandoztam. Szóval milyen rövid élettartama volna ennek a gyertyának?
Továbbá szerintem minden gyertya plazmagyertya. Miért is? Mert hogy a plazma nem más, mint ionizált gáz. És mit tesz a gyertya a az elektródái között található levegővel? ionizálja azt. Akkor meg miről beszélünk...
Naplózott
Módosítás: 2010.07.22 12:42 Név: riskywhisky.
riskywhisky 2002/03 City Scarver
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra, vagyis az az elektromos ívkisülés ami a "normál" gyújtógyertyáknál jön létre az nem plazma! A plazma egy ionizált gáz, halmazállapot. Nálunk a fénymásolóknál (mikor még nem a szigetelt fémhengeres töltést használták) akkor ún. koronaszálakat használtak arra, hogy statikusan feltöltsék a fényérzékeny henger felületét. Ezt úgy kell elképzelni, mint ha egy letestelt fém félcső (vályú) középtengelyébe kifeszítesz egy vékony (60um) átmérőjű fémszálat és rákapcsolsz jópár kV feszültséget. Ennek a konstrukciónak a leggyengébb pontja az volt, amikor "áthúzott", azaz egy folyamatos, csöndes, kékes ív keletkezett a szál és a vályú között. No, ez az ív a plazma. Az a különbség az elektromos ívkisülés és a koronakisülés között, hogy utóbbi esetben a feszültség nem éri el az az adott közeg (itt most levegő) átütési szilárdságát meghaladó feszültséget, de meghaladja a gáz ionizációjához szükséges szintet. Ennek nincs hangja és folyamatosan fenntartható kis áram mellett.
Ami miatt egyáltalán kételkedem a plazma gyertya létezésében, az az, hogy a plazma előállításához nagyon pontos távolságokra, feszültségértékekre és nem utolsó sorban a közeg pontos átütési szilárdságának ismeretére lenne szükség, ami ugye a keverék dúsításával/szegényítésével ill. annak összepréselésével folyamatosan változik. Mi előnye lenne ennek a plazmatechnológiának az otto-motoroknál? Átütési feszültség x 4 és biztos a szikra (elektromos ív). Ettől egyszerűbb/olcsóbb megoldás szerintem nincs. Szerintem kamu az egész hirdetés.
Ja, és a robigó által linkelt leírás egy nagy kapa faszság a fizika minden értelmében...
Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.
PACE
Naplózott
Módosítás: 2010.07.22 15:31 Név: KovRob.
KovRob - GS dakar 04 - Revamped
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
KovRob írta:
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra,
.
.
.
Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.
PACE
Naplózott
Dakar 05 Red Bull Edition
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
KovRob írta:
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra, vagyis az az elektromos ívkisülés ami a "normál" gyújtógyertyáknál jön létre az nem plazma! A plazma egy ionizált gáz, halmazállapot. Nálunk a fénymásolóknál (mikor még nem a szigetelt fémhengeres töltést használták) akkor ún. koronaszálakat használtak arra, hogy statikusan feltöltsék a fényérzékeny henger felületét. Ezt úgy kell elképzelni, mint ha egy letestelt fém félcső (vályú) középtengelyébe kifeszítesz egy vékony (60um) átmérőjű fémszálat és rákapcsolsz jópár kV feszültséget. Ennek a konstrukciónak a leggyengébb pontja az volt, amikor "áthúzott", azaz egy folyamatos, csöndes, kékes ív keletkezett a szál és a vályú között. No, ez az ív a plazma. Az a különbség az elektromos ívkisülés és a koronakisülés között, hogy utóbbi esetben a feszültség nem éri el az az adott közeg (itt most levegő) átütési szilárdságát meghaladó feszültséget, de meghaladja a gáz ionizációjához szükséges szintet. Ennek nincs hangja és folyamatosan fenntartható kis áram mellett.
Ami miatt egyáltalán kételkedem a plazma gyertya létezésében, az az, hogy a plazma előállításához nagyon pontos távolságokra, feszültségértékekre és nem utolsó sorban a közeg pontos átütési szilárdságának ismeretére lenne szükség, ami ugye a keverék dúsításával/szegényítésével ill. annak összepréselésével folyamatosan változik. Mi előnye lenne ennek a plazmatechnológiának az otto-motoroknál? Átütési feszültség x 4 és biztos a szikra (elektromos ív). Ettől egyszerűbb/olcsóbb megoldás szerintem nincs. Szerintem kamu az egész hirdetés.
Ja, és a robigó által linkelt leírás egy nagy kapa faszság a fizika minden értelmében...
Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.
PACE
Naplózott
riskywhisky 2002/03 City Scarver
Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.