Kezdőlap arrow Fórum
F650.hu
Üdvözöljük, Vendég
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.    Elfelejtette jelszavát?
Gyújtógyertya (1 fő olvassa) (1) Vendég
Új szálat/témakört csak akkor hozz létre a fórumban, ha megbizonyosodtál róla, hogy még nincs ezzel a témával foglalkozó szál! Ellenkező esetben irgum-burgum!
A végére Kedvencekhez hozzáadta: 0
TÉMA: Gyújtógyertya
#21894
Jano (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1552
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Gyújtógyertya 14 éve, 3 hónapja  
Eddig ugy tudtam - valahol itt a forumon is irva vagyon - hogy a rotax blokk hengerfejet azert fejlesztette a BMW ketgyertyasra hogy csokkenjen a karosanyag kibocsatas. Ezzel egyidoben modosult a katalizator is. Az ujakon a bal kipuffban csak egy kis pocs van. 2007 tol az sincs. Zárt a bal oldala a dobnak.
Szerintem az hogy milyen egyenletesen jar egy egyhengeres motor nem vitatema. Alapjarat csak azert van rajta hogy ne kelljen ujrainditgatni. Nem a fo profilja az egyhelyben jaras. Gazon menjen szepen az a lenyeg.
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )


Kókusz írta:
Maci, látom érdekel a gyertya műszaki oldalról. Mások, akiket nem érdekel, ne olvassák el az alábbiakat.

Igenis van tuning/fogyasztás/egyenletes járás vonzata. Nem véletlen, hogy a BMW visszarakta a második gyertyát 2004-től. Az egy gyertya nem jött be annyira. És ha csak egy gyertya van, az sem mindegy hogy milyen. Pl. ha már iridiumos van benne, amiben mindenképpen van ellenállás, akkor jobb lecserélni a gyertyapipát olyanra, amiben meg nincs, vagy csak kicsi, mert a dupla ellenállás már rontja a szikrát. A gyertya felépítése is számít, mennyire árnyékolják le az elektródák a teret maguk körül, ezzel rontva a benzin-levegő keverék begyulladását, illetve elvezetve a hőt a begyulladó keveréktől, így az égés lassabban tud terjedni a nagy hengerben. Az iridiumosnak pl. vékony az elektródja és a testelektródja is le van csapva két oldalról, hogy ez az árnyékoló és hőelvonó hatás kisebb legyen. Vannak gyertyatípusok, amik jobban belógnak a hengerbe (csak vigyázat, nehogy beleütközzön a dugattyú) így szintén gyorsabb és tökéletesebb az égés.
Lehet, hogy mindez már elhangzott akorábbiakban, akkor elnézést.
 
Naplózott Naplózott  
 
kis GS - nagy GS
F65oGS Dakar \'o5 - R12ooGS \'o8
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#21896
Kókusz (Felhasználó)
Rendszeres fórumozó
Hozzászólások: 358
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Válasz:Gyújtógyertya 14 éve, 3 hónapja  
Jano írta:
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )

Tulképpen ugyanazt közelítjük meg két oldalról. Nagy fordulaton igen lényeges az, hogy az égés minél gyorsabban szétterjedjen és tökéletes legyegy a hengerben, mert nincs rá sok idő. A jó szikra, tökéletes égés természetesen hatással van a károsanyagkibocsátásra és a fogyasztásra is.
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#21909
NaSa (Adminisztrátor)
Értem én! Csak lesz...m!
Fórum adminisztrátor
Hozzászólások: 3091
graph
A felhasználó most jelen van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi nasa@emh.hu Születési dátum: 1957-08-02
Válasz:Gyújtógyertya 14 éve, 2 hónapja  
na még egy dolog amit tul misztifikáltok........
 
Naplózott Naplózott  
 
[HGF]Libero_hun alias NaSa
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#21926
wesen (Felhasználó)
Rendszeres fórumozó
Hozzászólások: 195
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
wesen_home viktor.nagy@hik.hu
Válasz:Gyújtógyertya 14 éve, 2 hónapja  
Jah ez kb olyan mint arról vitatkozni, hogy melyik crossbukó a csöndesebb ... szélzaj van ... KUSS

Jano írta:
Eddig ugy tudtam - valahol itt a forumon is irva vagyon - hogy a rotax blokk hengerfejet azert fejlesztette a BMW ketgyertyasra hogy csokkenjen a karosanyag kibocsatas. Ezzel egyidoben modosult a katalizator is. Az ujakon a bal kipuffban csak egy kis pocs van. 2007 tol az sincs. Zárt a bal oldala a dobnak.
Szerintem az hogy milyen egyenletesen jar egy egyhengeres motor nem vitatema. Alapjarat csak azert van rajta hogy ne kelljen ujrainditgatni. Nem a fo profilja az egyhelyben jaras. Gazon menjen szepen az a lenyeg.
Az iridium Meg a tobbpolusu tobbagu gyertya asszondjak azert Jobb mert nagyobb furdulaton is jo szikrakepet ad. (valszeg nem ez a tudomanyos kifejezes. Majd rw lektoralja. )


Kókusz írta:
Maci, látom érdekel a gyertya műszaki oldalról. Mások, akiket nem érdekel, ne olvassák el az alábbiakat.

Igenis van tuning/fogyasztás/egyenletes járás vonzata. Nem véletlen, hogy a BMW visszarakta a második gyertyát 2004-től. Az egy gyertya nem jött be annyira. És ha csak egy gyertya van, az sem mindegy hogy milyen. Pl. ha már iridiumos van benne, amiben mindenképpen van ellenállás, akkor jobb lecserélni a gyertyapipát olyanra, amiben meg nincs, vagy csak kicsi, mert a dupla ellenállás már rontja a szikrát. A gyertya felépítése is számít, mennyire árnyékolják le az elektródák a teret maguk körül, ezzel rontva a benzin-levegő keverék begyulladását, illetve elvezetve a hőt a begyulladó keveréktől, így az égés lassabban tud terjedni a nagy hengerben. Az iridiumosnak pl. vékony az elektródja és a testelektródja is le van csapva két oldalról, hogy ez az árnyékoló és hőelvonó hatás kisebb legyen. Vannak gyertyatípusok, amik jobban belógnak a hengerbe (csak vigyázat, nehogy beleütközzön a dugattyú) így szintén gyorsabb és tökéletesebb az égés.
Lehet, hogy mindez már elhangzott akorábbiakban, akkor elnézést.
 
Naplózott Naplózott  
 
WeSeN
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#21939
NaSa (Adminisztrátor)
Értem én! Csak lesz...m!
Fórum adminisztrátor
Hozzászólások: 3091
graph
A felhasználó most jelen van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi nasa@emh.hu Születési dátum: 1957-08-02
Válasz:Gyújtógyertya 14 éve, 2 hónapja  
felijedtél copfos?
 
Naplózott Naplózott  
 
[HGF]Libero_hun alias NaSa
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24732
robigo (Felhasználó)
Írogatott már párszor
Hozzászólások: 59
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi Lakóhely: Veszprém
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
az iridium gyergyák útán jön a plazma?
link
 
Naplózott Naplózott  
 
Módosítás: 2010.07.11 18:33 Név: robigo.
 
2002 F650 CS
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24740
Atti (Felhasználó)
kicsirigó
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1406
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi suranyia@freemail.hu Lakóhely: Föld nevű bolygó / Eu / Hu / Bp / Soroksár Születési dátum: 1977-06-29
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
robigo írta:
az iridium gyergyák útán jön a plazma?
link


Remélem senki nem dől be ennek a badarságnak...Hülyeség az egész
 
Naplózott Naplózott  
 
2004/01 Gelände und Straße 2 Spark
Ha ma jársz itt először, ne nyiss új témát!
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24745
KovRob (Adminisztrátor)
Unstoppable :)
Moderator
Hozzászólások: 2767
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi kihamasnem@freemail.hu Lakóhely: Budapest Születési dátum: 1973-10-10
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
Vazze... csaqk most szólsz? Nem lehet lemondani a rendelést...

Atti írta:
robigo írta:
az iridium gyergyák útán jön a plazma?
link


Remélem senki nem dől be ennek a badarságnak...Hülyeség az egész
 
Naplózott Naplózott  
 
KovRob - GS dakar 04 - Revamped
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24854
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
 
Naplózott Naplózott  
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24856
Kókusz (Felhasználó)
Rendszeres fórumozó
Hozzászólások: 358
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
A gyertyát meghajtják nagy feszejjel, aztán vizet cseppentenek rá, ekkor abbamarad a szikrázás, viszont az áram húz keresztül a vizen, és elektrolizálja azt, azaz bontja hidrogénre és oxigénre, amit úgy hívnak, durranógáz, talán emlékeztek még rá középiskolából. Aztán ez a durranógáz elpukkan. Ennyi az egész. Energiát nem nyerünk a folyamatból, mert be kellett vinni az energiát a vízbontáshoz, amit aztán visszakapunk.

riskywhisky írta:
 
Naplózott Naplózott  
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24860
KovRob (Adminisztrátor)
Unstoppable :)
Moderator
Hozzászólások: 2767
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi kihamasnem@freemail.hu Lakóhely: Budapest Születési dátum: 1973-10-10
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
Te RW, ezzel azt akarod mondani, hogy tényleg van plazmaíves gyertya és nemcsak szemfényvesztés az egész?

Holnap lesz időm, rámegyek a témára guglival...riskywhisky írta:
 
Naplózott Naplózott  
 
KovRob - GS dakar 04 - Revamped
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24896
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
Nem tudom, élőben nem láttam még ilyet, csak a neten. ( bár nem most, valaki már korábban mutatta )
Viszont ha figyelembe vesszük azt az el nem hanyagolható tényt, hogy a keverék begyújtásának van egy pontosan behatárolható optimális pillanata, ami ugye fordulat, és terhelés függvényében mindig más, és más, de elég ha csak egy pillanatra van szikra, és az ma már nagyon nagy hatékonysággal, és biztonsággal begyújtja a keveréket, akkor mi a frásznak ez az egész? Nem fog jobban égni a keverék.
Továbbá a hagyományos gyertyáknál, (ahol munkaütemenként egy szikra képződik) minden egyes szikra leválaszt egy molekulányit az elektródából, ebből adódik egyébként a gyertya elhasználódása, az elektródák elfogyása, ( ha nagyítóval néznénk, mintha homokfóvóval mentünk volna neki ) végső soron az elektródahézag megnövekedése, ami viszont a szekunder áram megnövekedését vonja magával, ami hosszú távon a trafó, vagy a gyújtómodul lassú, de biztos halálához vezet.
Kicsit elkalandoztam. Szóval milyen rövid élettartama volna ennek a gyertyának?

Továbbá szerintem minden gyertya plazmagyertya. Miért is? Mert hogy a plazma nem más, mint ionizált gáz. És mit tesz a gyertya a az elektródái között található levegővel? ionizálja azt. Akkor meg miről beszélünk...
 
Naplózott Naplózott  
 
Módosítás: 2010.07.22 12:42 Név: riskywhisky.
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24902
KovRob (Adminisztrátor)
Unstoppable :)
Moderator
Hozzászólások: 2767
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi kihamasnem@freemail.hu Lakóhely: Budapest Születési dátum: 1973-10-10
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra, vagyis az az elektromos ívkisülés ami a "normál" gyújtógyertyáknál jön létre az nem plazma! A plazma egy ionizált gáz, halmazállapot. Nálunk a fénymásolóknál (mikor még nem a szigetelt fémhengeres töltést használták) akkor ún. koronaszálakat használtak arra, hogy statikusan feltöltsék a fényérzékeny henger felületét. Ezt úgy kell elképzelni, mint ha egy letestelt fém félcső (vályú) középtengelyébe kifeszítesz egy vékony (60um) átmérőjű fémszálat és rákapcsolsz jópár kV feszültséget. Ennek a konstrukciónak a leggyengébb pontja az volt, amikor "áthúzott", azaz egy folyamatos, csöndes, kékes ív keletkezett a szál és a vályú között. No, ez az ív a plazma. Az a különbség az elektromos ívkisülés és a koronakisülés között, hogy utóbbi esetben a feszültség nem éri el az az adott közeg (itt most levegő) átütési szilárdságát meghaladó feszültséget, de meghaladja a gáz ionizációjához szükséges szintet. Ennek nincs hangja és folyamatosan fenntartható kis áram mellett.
Ami miatt egyáltalán kételkedem a plazma gyertya létezésében, az az, hogy a plazma előállításához nagyon pontos távolságokra, feszültségértékekre és nem utolsó sorban a közeg pontos átütési szilárdságának ismeretére lenne szükség, ami ugye a keverék dúsításával/szegényítésével ill. annak összepréselésével folyamatosan változik. Mi előnye lenne ennek a plazmatechnológiának az otto-motoroknál? Átütési feszültség x 4 és biztos a szikra (elektromos ív). Ettől egyszerűbb/olcsóbb megoldás szerintem nincs. Szerintem kamu az egész hirdetés.

Ja, és a robigó által linkelt leírás egy nagy kapa faszság a fizika minden értelmében...

Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.

PACE
 
Naplózott Naplózott  
 
Módosítás: 2010.07.22 15:31 Név: KovRob.
 
KovRob - GS dakar 04 - Revamped
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24903
Tito (Adminisztrátor)
Adminisztrátor
Hozzászólások: 1461
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi A nép és a sport Lakóhely: Budapest, XIV. kerület Születési dátum: 1975-01-02
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
...es mennyi Csiga atutesi szilardsaga?

KovRob írta:
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra,
.
.
.
Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.

PACE
 
Naplózott Naplózott  
 
Dakar 05 Red Bull Edition
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#24904
riskywhisky (Felhasználó)
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1464
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi risky.whisky Születési dátum: 1970-06-04
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 9 hónapja  
Jó, hát akkor rosszul tudtam.


KovRob írta:
Basszus RW, ha megharagszol rám a következők miatt, akkor... akkor elverem Csigát fahusánggal pl., de hagy kötözködjek! A szikra, vagyis az az elektromos ívkisülés ami a "normál" gyújtógyertyáknál jön létre az nem plazma! A plazma egy ionizált gáz, halmazállapot. Nálunk a fénymásolóknál (mikor még nem a szigetelt fémhengeres töltést használták) akkor ún. koronaszálakat használtak arra, hogy statikusan feltöltsék a fényérzékeny henger felületét. Ezt úgy kell elképzelni, mint ha egy letestelt fém félcső (vályú) középtengelyébe kifeszítesz egy vékony (60um) átmérőjű fémszálat és rákapcsolsz jópár kV feszültséget. Ennek a konstrukciónak a leggyengébb pontja az volt, amikor "áthúzott", azaz egy folyamatos, csöndes, kékes ív keletkezett a szál és a vályú között. No, ez az ív a plazma. Az a különbség az elektromos ívkisülés és a koronakisülés között, hogy utóbbi esetben a feszültség nem éri el az az adott közeg (itt most levegő) átütési szilárdságát meghaladó feszültséget, de meghaladja a gáz ionizációjához szükséges szintet. Ennek nincs hangja és folyamatosan fenntartható kis áram mellett.
Ami miatt egyáltalán kételkedem a plazma gyertya létezésében, az az, hogy a plazma előállításához nagyon pontos távolságokra, feszültségértékekre és nem utolsó sorban a közeg pontos átütési szilárdságának ismeretére lenne szükség, ami ugye a keverék dúsításával/szegényítésével ill. annak összepréselésével folyamatosan változik. Mi előnye lenne ennek a plazmatechnológiának az otto-motoroknál? Átütési feszültség x 4 és biztos a szikra (elektromos ív). Ettől egyszerűbb/olcsóbb megoldás szerintem nincs. Szerintem kamu az egész hirdetés.

Ja, és a robigó által linkelt leírás egy nagy kapa faszság a fizika minden értelmében...

Az általad likelt videón sem plazma, azaz koronakisülés látható, hanem "hagyományos" elekrtomos kisülés.

PACE
 
Naplózott Naplózott  
 
riskywhisky 2002/03 City Scarver
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#25574
Jivula (Felhasználó)
Rendszeres fórumozó
Hozzászólások: 382
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi Lakóhely: Mocsa Születési dátum: 1975-09-15
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 7 hónapja  
Sziasztok!
A kétgyertyás GS-ből is repülhet a gyertya 20ezer km után?
Tavaly május óta tekertem bele 19ezret és ki tudja mennyi volt benne?
Köszi!
 
Naplózott Naplózott  
 
\"nekem nem kell légzsák,férfiként halok meg!\"
1999/07 R1100RT - 2005/07 F650GS
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#25576
Atti (Felhasználó)
kicsirigó
Ez a második otthona
Hozzászólások: 1406
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi suranyia@freemail.hu Lakóhely: Föld nevű bolygó / Eu / Hu / Bp / Soroksár Születési dátum: 1977-06-29
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 7 hónapja  
Ártani biztosan nem fog
Azt hiszem egyébként is 20k km a csereperiódus.
 
Naplózott Naplózott  
 
2004/01 Gelände und Straße 2 Spark
Ha ma jársz itt először, ne nyiss új témát!
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
#25643
Jivula (Felhasználó)
Rendszeres fórumozó
Hozzászólások: 382
graphgraph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Nem: Férfi Lakóhely: Mocsa Születési dátum: 1975-09-15
Vá: Gyújtógyertya 13 éve, 7 hónapja  
Olyannyira esedékes volt a csere,hogy felfűztem őket a küllőre akkora volt már a hézag.Ráadásul sima D8EA volt benne a gyári DR8EB helyett.
 
Naplózott Naplózott  
 
\"nekem nem kell légzsák,férfiként halok meg!\"
1999/07 R1100RT - 2005/07 F650GS
  Az adminisztrátor megtiltotta a mindenki által történő hozzászólást.
Az elejére
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.