BMW R75 Az erőteljes 750-est katonai célokra fejlesztették ki. A csavarozott alváz gyors motorcserét tett lehetővé. A lábbal kapcsolható négyfokozatú sebváltóba felezőt és hátramenetet építettek, s a hátsó meghajtáshoz csatlakoztatott tengellyel, az oldalkocsi is kapott meghajtást. Nehéz terepen az R75-ös rendszerint felülmúlta a dzsipek teljesítményé Gyártási év: 1941-1944 Értékesített darbszám: ~18000 Motor Motor kód: 275/2 Motor típus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor Furat x Löket: 78 x 78 mm Össz. lökettérfogat: 745 cm3 Teljesítmény: 26 LE (4000 percenként fordulatnál) Sűrítési arány: 5,8:1 Vezérlés típusa: OHV Üzemanyag ellátó rendszer: 2 karburátor Típus: Graetzin Sa 24/1 és Sa 24/2 Erő átvitel: Kuplung: egytárcsás, száraz tengelykapcsoló Sebességfokozatok száma: Utca változatnál: 4+1 hátramnet Terep változatnál: 3+1 hátamenet Sebességváltás: kézi és láb váltás „utca” és „terep” üzemmód választással Sebesség áttételek: Utcai változatnál: 3,22 /1,83/1,21/0.90 + Rückverc: 2.41 Terep változat: 4,46 /2,54/1,67 + Rückverc: 3.3 Hátsó kerék áttétel: 1:6,05 (A 754056 –os gyártási számtól: 1:5.69) Kúp kerék / tányér kerék: 8/45 fog Elektromos rendszer: Áramellátás: Norris DS 6/50 Gyújtás: Mágneses gyújtás Gyertyapipák típusa: Bosch W175 T1 Vázszerkezet: Megjelölés: 275/1 Váz típusa: Több részből csavarozott acél cső váz Első kerék felfüggesztés: Teleszkóp villa Hátsó kerék felfüggesztés: merev, tányérrugó az oldak kocsi halyón és spirálrugó az oldalkocsi keréken Felni mérete: 3D x 16 Gumiméret elöl: 4.5 x 16 Gumiméret hátul: 4.5 x 16 Első fék típusa: dob, = 250 mm Hátsó fék típusa: dob, = 250 mm Méretek és tömegek: Hossz x szélesség x magasság: 2400 x 1730 x 1000 mm Tengelytáv: 1444 mm Tank mérete: 24 l Összsúly (feltöltve): 400 kg (oldalkocsival) Terhelhetőség: 270 kg Üzemanyag fogyasztás: ~ 6.3l / 100 km Olaj fogyasztás: ~ 0.5-1 l / 100 km Csúcs sebesség: 95 km/h
BMW R24 A háború előtti R23-as modell alapján továbbfejleztett R24-es modellel kezdte meg 1948-ban a BMW gyár ismét a termelést. A modellen minden szempontból érezhető volt az áru- és nyersanyaghiány. A krómozott díszítés például teljesen hiányzik. Az R24-es azomban így is sikeres modell volt. Majd két évvel később az R25-ös (a továbbfinomított változat) szorította le a futószalagról. Gyártási év: 1948-1950 Értékesített darbszám: 12020 Motor Motor kód: 224/1 Motor típus: egyhengeres, négyütemű, álló hengeres motor Furat x Löket: 68 x 68 mm Össz. lökettérfogat: 247 cm3 Teljesítmény: 12 LE (5600 percenként fordulatnál) Sűrítési arány: 6,75:1 Vezérlés típusa: OHV Üzemanyag ellátó rendszer: 1 karburátor Típus: Bing AJ 1/22/140 b Erő átvitel: Kuplung: egytárcsás, száraz tengelykapcsoló Sebességfokozatok száma: 4 Sebességváltás: láb kapcsoló (+ külső kézi váltó a váltó házon) Sebesség áttételek: 6,1 /3,0/2,04/1.54 Hátsó kerék áttétel: 1:4,18 vagy 1:4,25 Kúp kerék / tányér kerék: 11/46 fog vagy 8/34 fog Elektromos rendszer: Áramellátás: Bosch 6V/45W Gyújtás: Bosch akkumulátoros gyújtás Gyertyapipák típusa: Bosch W240 T1 vagy Bosch W 225 T1 Vázszerkezet: Megjelölés: 224/1 Váz típusa: Csavarozott dupla bölcsőváz Első kerék felfüggesztés: Teleszkóp villa Hátsó kerék felfüggesztés: merev Felni mérete: 2.5 x 19 mély ágyas Gumiméret elöl: 3 x 19 Gumiméret hátul: 3 x 19 Első fék típusa: dob, = 160 mm Hátsó fék típusa: dob, = 160 mm Méretek és tömegek: Hossz x szélesség x magasság: 2020 x 750 x 710 mm Tengelytáv: ? Tank mérete: 12 l Összsúly (feltöltve): 130 kg Terhelhetőség: 290 kg Üzemanyag fogyasztás: ~ 3,5l / 100 km Olaj fogyasztás: ~ 1 l / 100 km Csúcs sebesség: 95 km/h BMW R51 RS Jellegzetes hangjával az R51-es kompresszoros konstrukció már 1939-ben százezreket vonzott bűvkörébe és vitte őket a mennybe. A motor műszaki csoda volt, felső fekvésű vezérműtengellyel és királytengellyel, amely a kompresszoros feltöltéssel 60 LE –s teljesítményt tudott leadni. E géppel nyerte Schorsch Meier 1937-ben a híres-hírhedt Tourist Trophy-t, első külföldiként felíratkozva az 500 cm3 –e kategóriában a győztesek közé. Gyártási év: 1939-
|