24 PDF Nyomtatás E-mail
Írta: navigator   
Amikor az f650.hu csapatot beneveztük az idei BMW-MTM 24-órás futamra, jómagam a tavalyi Szallerbeck 24-órás alapján monoton, hosszú, fejben matekozós, odafigyelős, de fizikailag nem túl strapás motorozásra számítottam, ahol a legnagyobb kihívás számomra az, hogy el ne aludjak hajnalban. Tévedtem. Itt elalvásra sok esélyem nem volt. Ha egy Dakar vagy egy Bamako full-contactnak számít, akkor ez leginkább semi-contact volt, ahol ugyan bekaptunk egy-két ütést, de talpon maradtunk, és 24 óra elteltével a 48 induló csapatból a 24. helyen végeztünk. Ezért (is) köszönettel tartozom Gyuszkónak és Lejminek, akikkel együtt motoroztunk úgy 1300 kilométert Északkelet-Magyarország vélhetőleg legszebb és valószínűleg legrosszabb útjain.

A BMW marketingesei ennél jobb promóciót nem is találhatnának ki arra, hogy motorozni szerető embereknek bebizonyítsák, az R 1200 GS-nél jobb csak az R 1200 GS Adventure lehet, ha az ember el akarja hagyni a tükörsima aszfaltutak világát és gyorsan, simán szeretne csapatni.
Reggel a Wallis Pestnél vigyorogva méregettük a versenytársak gépeit, csodálkoztunk az oldalkocsis harci szekéren, a Három Bajor OT-s rendszámú R60-asain és R75-ösén, meglátogattuk a vegyes csapatokban kisebbségként induló F650-es kollégákat, hogy hirdessük az igét (mint kiderült feleslegesen, hiszen ők is olvassák az f650.hu-t, innét is üdv, uraim!), és vártuk, hogy kihúzhassuk a 20-as rajtszámot, aminek külön örültünk, mert már nyihogtak a lovak.
A brigádból búcsúztatni és könnyet hullatni Ifa és Kisifák, valamint Janó Janónével és Kisjanóval érkeztek, ahogy a célbaérkezés után is KovRob a két nagyobbik KisKovRobbal, és nekem külön örömként Navigatorné és Gyereknavigator köszöntötték a csapatot. Köszönjük a támogatást - hiába, a brigádszellem töretlen!
Ami a Szallerbeckhez képest szokatlan volt, hogy, kivéve a pontgyűjtőszakaszokat, itt egyben kaptuk meg az egész itinert (ott szakaszonként adagolva adják), és itt nem volt idő felkészülni (pontosabban volt, de az a menetidőnkből vett el).
És újdonság volt még, hogy két szlalompálya és két pontszerző etap nehezítette a versenyt - és segített a tavalyi nyolc első helyezett csapat helyett idén egy első helyezettet kiválasztani.

I.
Az első szakasz összesen 13 km-es távolságára a szlalom 20 percével együtt 45 percet kaptunk (szükséges átlagsebesség 30,95 km/óra), amit 1 perc késéssel abszolváltunk.
Az útvonal a következő volt:
WALLIS MOTOR KFT. VÁCI ÚT 175.
VÁCI ÚT, jobbra Dunakeszi felé
ELÁGAZÁS, balra Dunakeszi felé 2-es útra
DUNAKESZI, JET kúti, közlekedési lámpánál jobbra Fót felé     
DUNAKESZI, lámpás kereszteződés Fót-Konzervgyár felé
DUNAKESZI, a vasúti híd utáni közlekedési lámpánál, tarts balra Fót felé   
KÖRFORGALOM, egyenesen tovább
VEZETÉSTECHNIKA  PÁLYA, Dunakeszi vége tábla után 600 méterrel a jobb oldalon
SZLALOM GYAKORLAT
A szlalomot egy sokszoros 24-órás champion, MOBITT-os oktató motorosrendőr kolléga építette és vezette le. Volt benne teniszlabda kerülgetés első és hátsó kerékkel más-más irányból, egykezes-kötélleakasztós-oszlopkerülős-kötélvisszakasztós feladat, libikókapallón áthajtás, három háromméteres kör egymás után más-más irányban. A csapatokból az út elején és végén 1-1 versenyző teljesíthette a távot - elsőnek Gyuszkót választottuk önkéntesnek, aki a papíron 2 percre kalibrált pályát 02:36 alatt teljesítette - respect!

II.
A szlalom után jött egy 38 km-es szakasz, amire ugyancsak 45 percet kaptunk (50,67 km/óra átlegsebesség), és amit késés nélkül teljesítettünk.
Útvonal:
DUNAKESZI
FÓT                                        
CSOMÁD                                                 
VERESEGYHÁZ                                  
ERDŐKERTES  
VÁCEGRES
GALGAMÁCSA                                             
GALGAGYÖRK
PÜSPÖKHATVAN
ACSA, Erdőkürt felé, a Virág Ajándék bolt előtt a bal oldalon

III.
Az első pontgyűjtő speciálszakaszon az induló és érkező állomást ismerve az induláskor kapott településlistát kellett a lehető legrövidebb úton, legészszerűbben felkeresni, és a megadott helyeken 1-1 pecsétet és betűt begyűjteni az ellenőrzőlapra. Az ideális táv 170 km, az ideális részidő 180 perc, az ehhez szükséges átlagsebesség 56,67 km/óra.
Mi a következő megfejtést választottuk, amivel az első jelentősebb késésünket (egy úttévesztéssel) összeszedtük:
ACSA
Csővár
Penc
RÁD, az Acsa-Vác főúton, jobbra a templomnál
Penc
Keszeg
ALSÓPETÉNY, a Kisáruház melletti kocsma előtt
Nézsa
LEGÉND, a Vadász büfé előtt
Nógrádsáp
Nógrádkövesd
Becske
SZANDA, a templommal szemben a buszmegállóban
Magyarnándor
SZENTE, az óvodával szemben a buszmegállóban
Magyarnándor
Cserháthaláp
Cserhátsurány
Herencsény
Kutasó
BOKOR, a Bokri sajtüzem előtt
Kutasó
Cserhátszentiván
Alsótold
Felsőtold
GARÁB, a templom előtt
Felsőtold
Alsótold
Kozárd
Ecseg
CSÉCSE, a Községi Önkormányzattal szemben
Pásztó (ahol tankoltunk)
Hasznos
Mátrakeresztes
MÁTRASZENTIMRE, a Fenyves Büfénél, a Sportpályával szemben

IV.
Innét jött egy jó kis hegyi szakasz: Mátra, az Eger Rally útvonalai, Tour-de-France-életérzés az Ózd környéki cigányfalvakban, ahol trikóval integető srácok mutatták, hogy húzzuk már jobban a gázt, a Bükktől kezdve már vizes úton hajtva, hiszen az eső előttünk 2 perccel járt. A 122 km-re 120 percünk volt, ami 61 km/órás átlagot igényelt, hát ezt sem tartottuk, viszont nem is rontottunk az eredményünkön.
Útvonal:
MÁTRASZENTIMRE
PARÁD
PARÁDFÜRDŐ
RECSK
SIROK
TERPES, titkos ellenőrzőpont a Legyes söröző előtt (amit jól kihagytunk az én hibámból, mert elvittem a falu előtti kereszteződésnél Bátor felé a csapatot)
BÁTOR
EGERBOCS
SZŰCS
EGERCSEHI
BEKÖLCE, újabb ellenőrzőpont a temetővel szemben                                     
MIKÓFALVA
BÉLAPÁTFALVA (ahol megálltunk frissíteni, és ahol rájöttem, hogy a kofferban a B! nevű energiaital nomen-est-omen felrobbant, és minden cuccomat átható ragaccsal és penetráns tuttifruttiszaggal árasztotta el - a veresbika energiaital ellenben nem robbant, cserébe jól megittuk)
SZILVÁSVÁRAD
BÜKKMOGYORÓSD
CSERNELY, ellenőrzőpont a TIP-TOP élelmiszerbolt előtt
LÉNÁRDDARÓC
SÁTA
BORSODBÓTA (na itt voltak a drukkerek)
SAJÓMERCSE
PUTNOK, Bánréve felé a MOL kútnál a baloldalon

V.
Ekkor már erősen kezdett esteledni, pedig még csak a táv harmadát teljesítettük. Viszont jött egy újabb szép szakasz, aminek a 134 km-ét 150 perc alatt kellett volna végighajtani 53,6 km/óra átlagsebességgel. Na itt majdnem egy órát rápakoltunk a késésünkre.
Íme az útvonal:
PUTNOK
SERÉNYFALVA
KELEMÉR
ZÁDORFALVA
RAGÁLY
TRIZS
AGGTELEK                            
JÓSVAFŐ                                
SZINPETRI
SZIN    
PERKUPA                     
SZALONNA
SZENDRŐ
GALVÁCS
ABOD
ANDRÁSTANYA, zöld tábla
LÁDBESENYŐ, ellenőrzőpont a falu végén Edelény felé a nagy bal kanyarban
EDELÉNY (itt másokkal együtt tankoltunk is, úgy emlékszem)
DAMAK
HEGYMEG
LAK
TOMOR
MONAJ
SELYEB            
ABAÚJSZOLNOK, ellenőrzőpont a faluban        
BAKTAKÉK
FANCSAL    
FORRÓ

VI.
Bíztatólag hatott, hogy már csak egy etap és megállhatunk, meleg ételt is ehetünk Füzérkomlóson. Így nekivágtunk egy újabb szakasznak, amiért tudtam, hogy KovRob rokonságától külön elnézést fogok kérni a göncruszkai éjszaka megzavarása miatt. Viszont Lejmi izmosított kipufogója az erdőben nyúl-, róka- és őzriasztónak remek volt - egy nyúl arcán határozottan láttam a rémületet, hogy megjött a kaszás, amikor tiltásig húzta a gázt, mármint Lejmi, nem a nyúl. A 93 km-re 120 percet kaptunk, ami itiner szerint 46,5 km/óra átlagsebességgel teljesíthető. A szakasz hegyaljai részét ismertem, és Lejmi Óhuta utáni zoknihúzós fondorlata sem vethetett gátat annak, hogy időben megtegyük a szakaszt.
Útvonal:
FORRÓ, MOL-kút
ENCS
GIBÁRT
ABAÚJKÉR
ERDŐBÉNYE
TOLCSVA
ERDŐHORVÁTI
HÁROMHUTA
ÓHUTA
REGÉC, ellenőrzőpont a templommal szemben
PONY
VILMÁNY
GÖNCRUSZKA
ZSÚJTA
ABAÚJVÁR        
KÉKED
HOLLÓHÁZA
FÜZÉRKOMLÓS, Fehér Szikla Vadászház, Pálháza felé a jobb oldalon (itt ettünk úgy éjjel egy után, azt hiszem, vadpörköltet krumplival és savanyával, meg sütit, és Gyuszkó hathatós udvarlásának köszönhetően a veresbikás lányoktól két kör veresbikát is kaptunk, és persze térképet is rajzoltunk, mert az első szlalom alatti idő csak ennyi térképezésre volt elég, viszont a pihenőidőnkkel a saját késésünket tetéztük, de kellett).

VII.
Amikor azt írtam az elején, hogy ezen a futamon elaludni nem lehetett, lódítottam: erre a szakaszra kevéssé emlékszem, legalábbis addig, amíg meg nem pirkadt valahol Hídvégardó környékén, ami az út legszebb, majdnem giccses, díszletszerű képe volt, azt hiszem, Kassával a háttérben. És itt hajnali fél négy körül utolértük az esőt is, viszont nem volt súlyos, csak csendesen pötyögött, és el is múlt. Láttunk sok buta fácánt az úton, meg esőruhát húzó motorosrendőr-csapatot (miért? nem értem...), és Lejmi is újabb szerkezetet pakolt magára: nevezetesen egy elegáns piros szigszalaggal rögzített esőcsizmát, amit a célban is megdícsért a verseny stylistvénával megáldott egyik bírája. A 160 km-re 180 percet kaptunk, 53,33 km/órás előírt átlagsebességgel. Itt is késtünk, a szakaszvági ellenőrzőpont épphogy megvárt Aggteleken, de mögöttünk is jöttek még bőven.
Útvonal:
FÜZÉRKOMLÓS
NYÍRI
BÓZSVA
TELKIBÁNYA
GÖNC
GÖNCRUSZKA (mégegyszer elnézést, aki a korábbi attak után elaludt, itt biztosan újból felébredt)
VILMÁNY
VIZSOLY (áldás, békesség!)
BOLDOGKŐVÁRALJA
BOLDOGKŐÚJFALU
ABAÚJSZÁNTÓ (itt megijedtünk, mert Gyuszkó, a füvesember, előrerohant, és balra kiment kaszálni, de szerencsére semmi baja nem esett sem neki, sem a mocijának)
PERE, ellenőrzőpont Ináncs felé az Arany Hordó panzió étteremmel szemben (a pontőr kedvesen megkérdezte Gyuszkót, hogy a sok fű a gépen mi célt szolgál:-)
HERNÁDSZENTANDRÁS    
ENCS-FÜGÖD              
ENCS (itt ismét tankoltunk)
MÉRA
SZALASZEND
SZEBENYE PUSZTA, zöld tábla
FULÓKÉRCS, ellenőrzőpont a Polgármesteri Hivatallal szemben
SZEMERE                                                
BÜTTÖS
KRASZNOKVAJDA
SZÁSZFA
RAKACA
VISZLÓ
TORNASZENTJAKAB
BÓDVALENKE, ellenőrzőpont a Szabaság út és a Petőfi utca sarkán
KOMJÁTI
BÓDVASZILAS
SZIN
SZINPETRI
JÓSVAFŐ
AGGTELEK, a benzinkútnál jobbra fordulni, szakaszvég a Cseppkő Szálloda előtt

VIII.
Újabb pontgyűjtőszakasz következett, amit a tetemes késésünk ellenére is bevállaltunk, hátha-sikerül-beérnünk-időben alapon. Majdnem sikerült. Pedig jól is mentünk. A 138 km-re 150 percet kaptunk 55,2 km/órás előírt átlagsebességgel (ezen a Ragály-Imola szakasz útminőségére emlékezve kacagnom kell, muhaha!), de az eddigi késésünket nem tudtuk végleg ledolgozni, csak csökkenteni, viszont kaptunk egy sakkot. Útvonalnak mi ezt választottuk:
AGGTELEK
Ragály
ZUBOGY, a Liget söröző előtt
Ragály
Imola
KÁNÓ, a templom előtt
Szőlősardó
Szalonna
Rakacaszend
Rakaca
SZÁSZFA, a faluban a templom előtt, a pontőr még 6 percig várt volna
Krasznokvajda (itt Gyuszkó idejét érezte, hogy elővegye a többfokozatú, repetitív teaser-kampánnyal beharangozott titkos csodafegyvert - a nyakában lógó fatábla után, biocsávó, gondoltam, valami príma afgán cuccot húz elő, amit békésen elpöffentünk az erdei hűtővíz-leeresztés után, de annál sokkal jobb volt: - fejenként 2 db kakaóspalacsinta! a kesztyűm belülről még egy óra múlva is cuppogott a ragacstól - köszönet az életmentő cuccért!)
Felsőgagy
Abaújlak
GADNA, a buszmegállóban
Felsővadász (itt már kisütött a nap)
Kupa
Tomor
LAK, az irotai elágazásban (lett volna, de a srácokkal szembefutottunk az úton, megálltak és pecsételtek egyet vigyorogva, thx)
Hegymeg
Damak
Edelény
BORSODSZIRÁK, az Állomás kocsma előtt
Edelény (itt ismét tankoltunk)
MÚCSONY, a Petőfi Művelődési házzal szemben (na ezt a pontőrt már nem értük el)
KAZINCBARCIKA, MOL-kút (itt pedig már csak két előttünk is érkezést lekésett csapat fogadott, akik az egy nap alatt (vadiúj gumi volt!) textilig darált hátsóabroncsú szupermotos csapattaguk miatt a csendes visszavonulást választották, és egyből Dunakeszire mentek, mondván, még haza kell érniük Győrbe is, bátor vállalkozás...)

IX.
Ezt a szakaszt a mattot megelőzendő levágtuk - arra spekuláltunk, hogy fel nem adjuk, de ha a mezőny után megyünk az előírt útvonalon, esélyünk sincs utolérni őket, viszont ha gyorsítón rövidítünk, akkor még a sok büntetőpont ellenére is végigmehetünk. Így a 26-oson Putnok és Bánréve felé vettük az irányt, ahol a 25-ösre áttérve Ózdnak, majd a 23-ason Pétervásárának mentünk, és hipp-hopp, láss csodát: a mezőny első felében találtuk magunkat.
Az eredeti útvonal (186 km, 180 perc, 62 km/óra) ez lett volna:
KAZINCBARCIKA MOL-kút, jobbra a 26-os útra Bánréve felé
SAJÓIVÁNKA
VADNA
NAGYBARCA
BÁNHORVÁTI   
DÉDESTAPOLCSÁNY
MÁLYINKA
BÁNKÚT, ellenőrzőpont a Fehér Sas panzió előtti téren, zöld tábla
SZENTLÉLEK, zöld tábla
LILLAFÜRED
EGER, ellenőrzőpont a Pénzpataki vadászház kiágazásnál a nagy bal kanyarban a 33-as kő után
SZARVASKŐ
MÓNOSBÉL  
BÜKKSZENTMÁRTON
BALATON
BORSODNÁDASD
JÁRDÁNHÁZA    
ARLÓ
ÓZD-HÓDOSCSÉPÁNY
ÓZD
ÓZD-SZENTSIMON
HANGONY
DOMAHÁZA, ellenőrzőpont a falu közepén a piactéren
ZABAR
ISTENMEZEJE
ERDŐKÖVESD
PÉTERVÁSÁRA, a 23-as úton, Bátonyterenye felé a jobb oldalon, benzinkút

X.
Indulás előtt alaposan bekávéztunk, szendvicseztünk, firssültünk, és innentől kezdve nagyon szép időket mentünk, végig javítva a pozíciónkon. 110 km-re 120 percünk volt, 55 km/órás előírt átlagsebességgel. A rövidítés ellenére még mindig maradt 42 perc késésünket (!) feleztük 21 percre.
Az útvonal:
PÉTERVÁSÁRA
MÁTRATERENYE NÁDÚJFALU
HOMOKTERENYE, zöld tábla
MÁTRASZELE
KAZÁR
VIZSLÁS            
SALGÓTARJÁN
NAGYKERESZTÚR
SÁMSONHÁZA, ellenőrzőpont a faluban a Vegyesbolt Kocsma előtt
(innen a 21-esre a tari buddhista sztúpa mellett értünk ki, nyomtam is néhány "om mani padme hum" momomantrát, ami egész jól zizegett a sisakban, és jó energiamezőt teremtett, így kicsit gyorsult a tempó)
KOZÁRD, ellenőrzőpont a Vadvirág étteremmel szemben a buszmegállóban
ECSEG
CSÉCSE
SZARVASGEDE
KISBÁGYON, ellenőrzőpont a bujáki elágazásban                                         
PALOTÁS
HÉHALOM
ERDŐTARCSA
KÁLLÓ
ERDŐKÜRT
ACSA, Erdőkürt felől, a híd után, a jobb oldalon, a már ismert Virág-Ajándékbolt előtt

XI.

Innen telefonáltunk az otthon maradottaknak, hogy nemsokára beérünk - az út a második szakasz reciprokja volt. 38 km, 45 perc + 20 perc a szlalomra, a késésünk tovább csökkent.
Útvonal:
ACSA                                             
PÜSPÖKHATVAN
GALGAGYÖRK
GALGAMÁCSA                                       
VÁCEGRES
ERDŐKERTES, zöld tábla
ERDŐKERTES
VERESEGYHÁZ                                    
CSOMÁD                                   
FÓT, Dunakeszi felé,
2/A ÚT FÖLÖTTI HÍDON ÁTMENNI,  600 méter múlva a bal oldalon tanpálya
SZLALOM GYAKORLAT (most önkéntesnek Lejmire esett a választás, szépen végigment, a szinte percre pontosan 24 óra minden nyűge és fáradtsága ellenére 04:06 alatt teljesítette a pályát)

XII.
Innen bandában, másik két csapattal együtt gurultunk vissza a kiindulóponthoz. 14 km, 25 perc, 33,65 km/óra előírt átlagsebeség). Időben beértünk.
Útvonal:
KÖZLEKEDÉS BIZTONSÁGTECHNIKAI PÁLYA,  balra Dunakeszi felé
DUNAKESZI
KÖRFORGALOM, egyenesen tovább a 2-es út felé
I. LÁMPÁS KERESZTEZŐDÉS, centrum felé, jobbra a vasúti hídon keresztül
II. LÁMPÁS KERESZTEZŐDÉS, 2-es út felé  
III. LÁMPÁS KERESZTEZŐDÉS A JET KÚTNÁL, balra fordulni
VÁCI ÚT, ellenőrzőpont a Duna Plaza mögött (ezt, most látom csak, hogy kihagytuk)
CÉL: WALLIS MOTOR PEST KFT. Váci út 175.

Konklúzió
Végigmentünk. A helyezésünk 24. lett a 48 induló csapatból, 79 830 hibaponttal (közvetlenül előttünk 74 610, utánunk 89 030 volt az eredmény). Pár csapat feladta, két motor tört, két sérülés történt, szerencsére semmi komolyabb.
A szervezés pöpec volt, köszönet érte mindenkinek.
Gyuszkó a gyors kanyarvadászatával, a kritikus szakaszokon elvállalt vezetésével, a pontos itinerolvasással és adminisztrációval (meg a titkos-csodafegyver-palacsintával), Lejmi a kitartásával és a jobb utakon bemutatott gyors felvezetésével meg a vigyorgásával, mindketten a bátor szlalomozással, én meg talán azzal járultam hozzá az eredményhez, hogy egyrészt csendben voltam egy napig (na jó, a bukóban csak én hallgattam magamat),  másrészt térképeztem és amikor csak tudtam, navigáltam a csapatot.
Aki végigolvasta a beszámolót egy fenékkel, az is megérdemel egy biccentést. Aki pedig végig szeretné járni az utat, az minimum 2 napot szánjon rá, és aludjon meg útközben. De tényleg.
A nagy GS-ek nyertek (azt hiszem az első csapat 3 Adventure volt), de csak jobb pontgyűjtős eredménnyel az ugyancsak 0 (nulla!) hibapontos második helyezett csapat előtt.
Azért megállapítottuk, hogy egy (több?) felkészült, ügyes, egységes F650-es csapat oda tudna vágni az első tízben bérelt hellyel rendelkezőknek: GS-ek, Dakarok előnyben (bár a CS-nek is csak egyszer ütött fel a telója szemben Lejmi Fazerével vagy, gondolom, a bátor induló Gixerrel, Hayabusával, VFR-rel).
Ami biztosan kell még: jó világítás, hogy lásson az ember, jó térképvilágítás (egyvalakinél térkép, kettőnél ititner, ha elfér mindkettő, Ifa szélvédőjén még egy napilap is), rádió, hogy ne kelljen megállni egyeztetni a kérdéses pontokat, és izmos csukló, mert aki itt lassít, az lemarad.
Jövőre, veletek, esetleg többen, ugyanitt?

 
© 2018 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.