Írta: Majer Viktor
|
| | BMW F 800 S
Az F 800 S, alacsony kormányának és könnyű súlyának köszönhetően, egy sportos karakterű allrounder a közepes hengerűrtartalmú kategóriában, 800 köbcentiméteres, kéthengeres motorral, kiváló futóművel és a BMW többi modelljét jellemző előnyös tulajdonságokkal. Az atlétikus alkatú, 190 kg-nál jóval kisebb száraz tömegű (menetkész tömege kb. 200 kg) F 800 S egy új, önálló modellsorozat első képviselője. Használata fokozott vezetési élményt ígér, hiszen pontos iránytartású, kezes futóművet mondhat magáénak. Hagyományos BMW-s erényeivel, mint amilyen a biztonságosság, a példásan tiszta működés, a két személynek is optimális ergonómiát és utazókényelmet biztosító ülés, mércét állít kategóriájában. Az F 800 S esetében is magától értetődik a háromutas szabályozott katalizátor, a legkorszerűbb digitális motorelektronika és a felár ellenében rendelhető ABS. | |
| | BMW F 800 SA hátsó kereket az F 650 CS mintájára kis gondozásigényű és csendes működésű fogasszíj hajtja. Könnyebb, mint a kardántengely, így mind tömeg, mint helyigény, mind hatásfok és élettartam szempontjából a legideálisabb megoldást szemlélteti ebben a teljesítmény-kategóriában. Szintén új konstrukció a Bombardier-Rotax GmbH-val közösen kifejlesztett motor, amelyet az osztrák Rotax szállít a BMW-nek. A márka első soros elrendezésű kéthengerese hengerenként négy szeleppel rendelkezik. Ennek, valamint a 12:1 értékű sűrítési viszonynak és a K-motoréhoz hasonló égéstér-kialakításnak köszönhetően igen hatékonyan és tisztán égeti el az üzemanyagot, továbbá lényegesen kevesebbet fogyaszt a kategória átlagánál. A forgattyústengely rezgéseit ellensúly csillapítja anélkül, hogy csorbát szenvedne a kéthengeres motor markáns egyénisége. A hatsebességes váltóval egybeépített hajtómű egyenletesen adja le teljesítményét, ezért nagyban megkönnyíti az F 800 S használatát. 60 kW-ot (80 LE-t) meghaladó teljesítménye és élénk pörgési kedve messzemenően kiszolgálja a sportos és lendületes motorozással szemben támasztott igényeket. | |
| | Adattáblázat BMW F 800 SMéretek (mm)
|
|
|
|
| Hosszúság
|
| 2082
|
|
|
|
| Szélesség/tükrökkel
|
| 860
|
|
|
|
| Szélesség/ tükrök nélkül
|
| 738
|
|
|
|
| Tengelytáv
|
| 1466
|
|
|
|
| Ülés magasság
|
| 820/790
|
|
|
|
| Önsúly, üresen (kg)
|
| 182
|
|
|
|
| Max. össztömeg (kg)
|
| 405
|
|
|
| Motor
|
|
|
|
| Lökettérfogat (ccm)
|
| 798
|
|
|
|
| Furat/löket (mm)
|
| 82,0/75,6
|
|
|
|
| Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám
|
| 62,5/85/8000
|
|
|
|
| Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám
|
| 86/5800
|
|
|
|
| Hengerek/szelepek
|
| 2/8
|
|
|
|
| Sűrítési viszony
|
| 12:1
|
|
|
|
| Szelepvezérlés
|
| DOHC
|
|
|
|
| Keverékképzés
|
| BMS-K
|
|
|
| Erőátvitel
|
|
|
|
| Tengelykapcsoló
|
| többtárcsás, olajfürdős
|
|
|
|
| Váltó
|
| körmös kapcsolású, hatsebességes
|
|
|
|
| Tengelyhajtás
|
| fogasszíj
|
|
|
| | Menetteljesítmények
|
|
|
|
| Végsebesség (km/h)
|
| 200<
|
|
|
|
| Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)
|
| 3,5
|
|
|
|
| Gyorsulás 0-1000 m (mp.)
|
| -
|
|
|
| Fogyasztás (l/100km)
|
|
|
|
| 90 km/órás sebességnél
|
| 3,4
|
|
|
|
| 120 km/órás sebességnél
|
| 4,4
|
|
|
|
| Üzemanyagtartály (l)
|
| 16
|
|
|
| Futómű
|
|
|
|
| Váz típusa
|
| térhálós acélváz, teherviselő motor
|
|
|
|
| Rugóút elöl/hátul (mm)
|
| 140/140
|
|
|
|
| Utánfutás (mm)
|
| 94,6
|
|
|
|
| Villaszög
|
| 63,8°
|
|
|
|
| Felnik elöl
|
| 3,5 x 17
|
|
|
|
| Felnik hátul
|
| 5,5 x 17
|
|
|
|
| Abroncsok elöl
|
| 120/70 ZR 17
|
|
|
|
| Abroncsok hátul
|
| 180/55 ZR 17
|
|
|
|
| Fékátmérő elöl (mm)
|
| dupla tárcsa, 320
|
|
|
|
| Fékátmérő hátul (mm)
|
| szimpla tárcsa, 265
|
|
|
|
| Alapár (Ft)
|
|
|
|
| A BMW F 800 S alapára (brutto, reg.adóval együtt)
|
| 2 448 000
| |
|
| |
|