Írta: Majer Viktor
|
|  | BMW F 800 S
Az F 800 S, alacsony kormányának és könnyű súlyának köszönhetően, egy sportos karakterű allrounder a közepes hengerűrtartalmú kategóriában, 800 köbcentiméteres, kéthengeres motorral, kiváló futóművel és a BMW többi modelljét jellemző előnyös tulajdonságokkal. Az atlétikus alkatú, 190 kg-nál jóval kisebb száraz tömegű (menetkész tömege kb. 200 kg) F 800 S egy új, önálló modellsorozat első képviselője. Használata fokozott vezetési élményt ígér, hiszen pontos iránytartású, kezes futóművet mondhat magáénak. Hagyományos BMW-s erényeivel, mint amilyen a biztonságosság, a példásan tiszta működés, a két személynek is optimális ergonómiát és utazókényelmet biztosító ülés, mércét állít kategóriájában. Az F 800 S esetében is magától értetődik a háromutas szabályozott katalizátor, a legkorszerűbb digitális motorelektronika és a felár ellenében rendelhető ABS. | |
|  | BMW F 800 SA hátsó kereket az F 650 CS mintájára kis gondozásigényű és csendes működésű fogasszíj hajtja. Könnyebb, mint a kardántengely, így mind tömeg, mint helyigény, mind hatásfok és élettartam szempontjából a legideálisabb megoldást szemlélteti ebben a teljesítmény-kategóriában. Szintén új konstrukció a Bombardier-Rotax GmbH-val közösen kifejlesztett motor, amelyet az osztrák Rotax szállít a BMW-nek. A márka első soros elrendezésű kéthengerese hengerenként négy szeleppel rendelkezik. Ennek, valamint a 12:1 értékű sűrítési viszonynak és a K-motoréhoz hasonló égéstér-kialakításnak köszönhetően igen hatékonyan és tisztán égeti el az üzemanyagot, továbbá lényegesen kevesebbet fogyaszt a kategória átlagánál. A forgattyústengely rezgéseit ellensúly csillapítja anélkül, hogy csorbát szenvedne a kéthengeres motor markáns egyénisége. A hatsebességes váltóval egybeépített hajtómű egyenletesen adja le teljesítményét, ezért nagyban megkönnyíti az F 800 S használatát. 60 kW-ot (80 LE-t) meghaladó teljesítménye és élénk pörgési kedve messzemenően kiszolgálja a sportos és lendületes motorozással szemben támasztott igényeket. | |
|  | Adattáblázat BMW F 800 SMéretek (mm)
| 
| 
| 
| 
| Hosszúság
| 
| 2082
| 
| 
| 
| 
| Szélesség/tükrökkel
| 
| 860
| 
| 
| 
| 
| Szélesség/ tükrök nélkül
| 
| 738
| 
| 
| 
| 
| Tengelytáv
| 
| 1466
| 
| 
| 
| 
| Ülés magasság
| 
| 820/790
| 
| 
| 
| 
| Önsúly, üresen (kg)
| 
| 182
| 
| 
| 
| 
| Max. össztömeg (kg)
| 
| 405
| 
| 
| 
| Motor
| 
| 
| 
| 
| Lökettérfogat (ccm)
| 
| 798
| 
| 
| 
| 
| Furat/löket (mm)
| 
| 82,0/75,6
| 
| 
| 
| 
| Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám
| 
| 62,5/85/8000
| 
| 
| 
| 
| Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám
| 
| 86/5800
| 
| 
| 
| 
| Hengerek/szelepek
| 
| 2/8
| 
| 
| 
| 
| Sűrítési viszony
| 
| 12:1
| 
| 
| 
| 
| Szelepvezérlés
| 
| DOHC
| 
| 
| 
| 
| Keverékképzés
| 
| BMS-K
| 
| 
| 
| Erőátvitel
| 
| 
| 
| 
| Tengelykapcsoló
| 
| többtárcsás, olajfürdős
| 
| 
| 
| 
| Váltó
| 
| körmös kapcsolású, hatsebességes
| 
| 
| 
| 
| Tengelyhajtás
| 
| fogasszíj
| 
| 
|
| | Menetteljesítmények
| 
| 
| 
| 
| Végsebesség (km/h)
| 
| 200<
| 
| 
| 
| 
| Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)
| 
| 3,5
| 
| 
| 
| 
| Gyorsulás 0-1000 m (mp.)
| 
| -
| 
| 
| 
| Fogyasztás (l/100km)
| 
| 
| 
| 
| 90 km/órás sebességnél
| 
| 3,4
| 
| 
| 
| 
| 120 km/órás sebességnél
| 
| 4,4
| 
| 
| 
| 
| Üzemanyagtartály (l)
| 
| 16
| 
| 
| 
| Futómű
| 
| 
| 
| 
| Váz típusa
| 
| térhálós acélváz, teherviselő motor
| 
| 
| 
| 
| Rugóút elöl/hátul (mm)
| 
| 140/140
| 
| 
| 
| 
| Utánfutás (mm)
| 
| 94,6
| 
| 
| 
| 
| Villaszög
| 
| 63,8°
| 
| 
| 
| 
| Felnik elöl
| 
| 3,5 x 17
| 
| 
| 
| 
| Felnik hátul
| 
| 5,5 x 17
| 
| 
| 
| 
| Abroncsok elöl
| 
| 120/70 ZR 17
| 
| 
| 
| 
| Abroncsok hátul
| 
| 180/55 ZR 17
| 
| 
| 
| 
| Fékátmérő elöl (mm)
| 
| dupla tárcsa, 320
| 
| 
| 
| 
| Fékátmérő hátul (mm)
| 
| szimpla tárcsa, 265
| 
| 
| 
| 
| Alapár (Ft)
| 
| 
| 
| 
| A BMW F 800 S alapára (brutto, reg.adóval együtt)
| 
| 2 448 000
|  |
|
| |
|