Kezdőlap arrow Technika
BMW F800 GS PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Majer Viktor   

 

Megállíthatatlanul off-road
F 800 GS

A BMW terepen nagyon otthonosan mozgó F 800 GS túraendurójának masszív felépítése és hosszú rugóútjai egyértelműen megmutatják, mi mindenre képes ez a típus a vadonban. Üzenete épp olyan egyértelmű, mint sokszínű: motorozási élmény minden útviszony közepette, és kitartás az olyan túrák alkalmával is, amelyeken csak rögös út vezet a célig.
Az új F800 GS konstrukciója bebizonyítja, hogy nem puszta ígéret a BMW Motorrad részéről a GS betűpár, hiszen amellett, hogy felvonultatja a túramotorok jellegzetes ismérveit, kiváló tereptulajdonságokkal is rendelkezik. Kategóriájában egyedülálló módon, kiválóan helytáll mindkét felhasználási területen, ezért szinte semmi nem korlátozza gyakorlati alkalmazását.
Üde színfolt a kínálati palettán, ráadásul az ára is igen kedvező.

 

 

Az F 800 GS kiváló terepező képességgel ötvözi közúti és túraalkalmasságát. Bár a nagy hengerűrtartalmú endurók tömegüknél és koncepciójuknál fogva alkalmanként kapitulálni kényszerülnek terepen, az F 800 GS árkon-bokron át utat tör magának. Mindezt ideális teljesítménysúlyának, jelentős szabad magasságának, hosszú rugóútjainak, pontos iránytartású futóművének és ergonomikus kialakításának köszönheti.
A BMW Motorrad a GS-ekben az F 800 GS soros kéthengeresét alkalmazza, de az új felhasználási terület követelményeihez igazított kivitelben (itt pl. már csak 8,3 fokkal van megdöntve előre ? 30 helyett). Új környezetében is élénk gázadási reakció, bőséges nyomaték és csekély fogyasztás jellemzi a hengerenként négyszelepes, folyadékhűtéses konstrukciót.
Az F 800 GS motor teljesítménye mellett nem utolsósorban a 178 kilogramm száraz tömegnek köszönheti dinamizmusát. Menetkészen, feltankolt állapotban is mindössze 207 kilót nyom.
Gyári extrafelszerelésként rendelhető hozzá kikapcsolható, kétcsatornás ABS, továbbá számos értékes kiegészítő, amelyekkel az egyéni elképzeléseknek megfelelően alakítható a motor.
A vonóhimbás szelepvezérlés kevés kopással és súrlódási veszteséggel jár, valamint jól bírja a nagy fordulatot. Ebből adódóan csak 20.000 kilométerenként van szükség szelephézag-ellenőrzésre. Az állítható rugó-előfeszítésű és húzófokozatú hátsó rugóstagot WAD-funkció (útfüggő csillapítás) egészíti ki.
Nemcsak a modern befecskendező rendszernek, hanem a csekély lendtömegnek is köszönhető az F 800 GS kéthengeresének spontán gázadási reakciója. Kis fordulatról is gyorsan pörög fel, és már a 4 000, ill. 7 500 percenkénti fordulat közötti tartományban rendelkezésre bocsátja a motor maximális forgatónyomatékának bő 90 százalékát.

 

 

Adattáblázat
F 800 GS

Méretek (mm)
Hosszúság 2320
Szélesség/tükrökkel 945
Szélesség/ tükrök nélkül 870
Kormányszélesség  
Tengelytáv 1578
Ülésmagasság 880 (extra: 850)
Önsúly, üresen (kg) 178
Önsúly, feltankolva (kg) 207
Max. össztömeg (kg) 443


Motor
Lökettérfogat (ccm) 798
Furat/löket (mm) 82/75,6
Max. teljesítmény (kW/LE/fordulatszám) 63/85/7500
Max. nyomaték (Nm/fordulatszám) 83/5750
Hengerek/szelepek 2/8
Sűrítési viszony 12,0 : 1/ 95-ös
Szelepvezérlés DOHC (double overhead camshaft)
Keverékképzés elektronikus szívócső-befecskendezés, BMS-KP motorvezérlés


Erőátvitel
Tengelykapcsoló mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Váltó körmös kapcsolású, hatfokozatú
Tengelyhajtás  
 
Menetteljesítmények
Végsebesség (km/h) 200 fölött
Gyorsulás 0-100 km/h (mp.) 4,1
Gyorsulás 0-1000 m (mp.)   


Fogyasztás (l/100 km)
90 km/órás sebességnél 3,8
120 km/órás sebességnél 5,2
Üzemanyagtartály (l) 16


Futómű
Váz típusa térhálós acélváz, teherviselő motor
Rugóút elöl/hátul (mm) 230/215
Utánfutás (mm) 117
Villaszög 64°
Felnik elöl 2,15x21
Felnik hátul 4,25x17
Abroncsok elöl 90/90-21 54 V
Abroncsok hátul 150/70-R17 69 V
Fékátmérő elöl (mm) két tárcsa, O 300 mm
Fékátmérő hátul (mm) egy tárcsa, O 265 mm


Alapár (Ft)
A BMW F 800 GS enduro alapára (bruttó, reg. adóval együtt) 2 678 000
 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.