Kezdőlap arrow Technika
BMW F650GS 2008 PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Majer Viktor   

 

Megállíthatatlanul aszfaltbarát

F 650 GS

A BMW F 650 GS egy univerzális enduró alapváltozat kezdőknek: esetében az utcai jelleg, a sokoldalúság és a könnyű vezethetőség dominál. Alacsonyabb ülésében, valamint kisebb tömegében és teljesítményében különbözik nagyobb testvérétől, az új F 800 GS-től, ám ugyanazzal a továbbfejlesztett, soros kéthengeres motorral szerelték fel. Kielégítő teljesítménye ellenére rendkívül takarékos, így jól használható és jól kihasználható a hétköznapokban.
Az F 650-es veleszületett sajátossága a remek stabilitás és a könnyű irányíthatóság. Minőségi kidolgozású, biztonságos viselkedésű, maximális motorozási élményt garantáló, erős motor, így ideális kezdőknek és újrakezdőknek, vagy egyszerűen csak masszív, univerzális kétkerekűnek a legkülönfélébb feladatokra.

 

Az új F 650 GS kiemelkedő tulajdonságai minden helyzetben garantálják az élvezetes motorozást. Könnyű, 171 kilogrammos súlyán, öntött felnijein és kisebb szabad magasságán egyből látni, hogy aszfaltozott úton érzi magát igazán elemében. Az F 800 GS-től megkülönbözteti simább oldalidoma, alacsony plexije, eltérő rugóstagjai és kisebb teljesítménye, ám a 7 000 percenkénti fordulaton leadott 52 kW/71 LE és a 4 500 fordulat/percnél mozgósított 75 Nm is bőven elegendő. A kisebb teljesítmény miatt ráadásul kevesebb elégetlen gáz távozik a motorból, ezért nincs szükség szekunderlevegő-rendszerre.
Noha típusjelzése alapján 650 köbcentiméteresnek gondolnánk, mégis ugyanazzal a 800 cm3-es, soros kéthengeres motorral jár, mint az F 800 GS. Kis fordulaton igen nyomatékos, mégis nagyon takarékos. A speciális beállítású motorvezérlés nemcsak a befecskendezési időtartamot, hanem a benzinpumpa által a mindenkori teljesítmény-szükséglettől függően előállított befecskendező nyomást is meghatározza az égéstérbe juttatandó üzemanyag adagolásához. Nincs visszamenő ág az üzemanyag-ellátó rendszerben, mindig csak annyi üzemanyagot továbbít, amennyire ténylegesen szüksége van a motornak.
A kiváló menetteljesítményhez a szűk kiosztású, hatfokozatú váltó jelentősen hozzájárul, a biztonság fokozása érdekében pedig a nagy teljesítményű fékhez ABS is igényelhető.
Az egyedülálló tömegkiegyenlítésnek köszönhetően csaknem teljes egészében kioltódnak az első- és másodrendű tömegerők, ezért a motor szépen, finoman jár, a külön motorolajtartály nélkül szolgálatot teljesítő száraz karterkenés pedig rendkívül gazdaságossá teszi a modellt. A komfortérzetet tovább növeli, hogy a tankot a súlypont szempontjából kedvező helyre, az ülés alá építették jól hozzáférhető betöltőnyílással ellátva.

 

Adattáblázat

F 650 GS 2008

Méretek (mm)
Hosszúság 2280
Szélesség/tükrökkel 890
Szélesség/ tükrök nélkül 845
Kormányszélesség  
Tengelytáv 1575
Ülésmagasság 820 (extra: 790)
Önsúly, üresen (kg) 171
Önsúly, feltankolva (kg) 199
Max. össztömeg (kg) 436


Motor
Lökettérfogat (ccm) 798
Furat/löket (mm) 82/75,6
Max. teljesítmény (kW/LE/fordulatszám) 52/71/7000
Max. nyomaték (Nm/fordulatszám) 75/4500
Hengerek/szelepek 2/8
Sűrítési viszony 12,0 : 1/ 91-es
Szelepvezérlés DOHC (double overhead camshaft)
Keverékképzés elektronikus szívócső-befecskendezés, BMS-KP motorvezérlés


Erőátvitel
Tengelykapcsoló mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
Váltó körmös kapcsolású, hatfokozatú
Tengelyhajtás  
 
Menetteljesítmények
Végsebesség (km/h) 189
Gyorsulás 0-100 km/h (mp.) 4,3
Gyorsulás 0-1000 m (mp.)   


Fogyasztás (l/100 km)
90 km/órás sebességnél 3,7
120 km/órás sebességnél 5,2
Üzemanyagtartály (l) 16


Futómű
Váz típusa térhálós acélváz, teherviselő motor
Rugóút elöl/hátul (mm) 180/170
Utánfutás (mm) 97
Villaszög 64°
Felnik elöl 2,50x19
Felnik hátul 3,50x17
Abroncsok elöl 110/80-R19 59 H
Abroncsok hátul 140/80-R17 69 H
Fékátmérő elöl (mm) egy tárcsa, O 300 mm
Fékátmérő hátul (mm) egy tárcsa, O 265 mm


Alapár (Ft)
A BMW F 650 GS enduro alapára (bruttó, reg. adóval együtt) 2 228 000

 

 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.