Oldal 1 / 5 Speciális szerszámok csapágycseréhez (Bmw F650 GS) A kormánycsapágy cseréjénél szükség van néhány speciális szerszámra, a szerelési útmutatóban ezeket külön cikkszámmal is jelölik. Segítségükkel megóvhatók a vékony lemezből készült porvédők. Bár igaz, hogy nem túl nagy összeg (384Huf+ áfa/db), de legalább nem kell bajlódni a rendeléssel, és ami még fontosabb: sokkal könnyebb a szerelés! Ezek a célszerszámok segítségünkre vannak a csapágyak pontos, előírt nyomaték szerinti meghúzásában is, ami fontos lehet azok számára, akik rendelkeznek nyomatékkulccsal. Én személy szerint minden szerelés után aggódom, hogy kellően feszítettem-e meg a csapágyakat, de mivel házilag még nem tudtam összetákolni egy nyomatékkulcsot , a boltban pedig iszonyat drága, marad a hasra-ütős módszer (bár legközelebb a KovRob által leírt módszert fogom alkalmazni)! Összegezve tehát ezek az eszközök nagyon hasznosak lehetnek, a probléma csak az, hogy én nem szívesen adok ki nagyobb összegeket olyan szerszámra, amit csak 1-2 évente használok. Sajnos a pontos áruk után nem érdeklődtem, de gondolom mindenki sejti: nem 2 fillér! Viszont ha van kedvetek kicsit barkácsolni, akkor ezek a spec szerszámok házilag is elkészíthetők, szinte semmi pénzből! Én már 2 kormánycsapágy cserén vagyok túl, és porvédőt még egyszer sem cseréltem! Négy eszközt szeretnék bemutatni nektek, ebből kettő fontosabb, amelyek segítségével a csapágyakat tudjátok könnyedén levenni. A másik kettő az előírt nyomatékkal történő összeszereléshez szükséges. Az első lehúzó segítségével a felső csapágyat tudjátok lenyomatni. Ezt egy egyszerű alátétből, és 2db fúrószárból készítetem el! A belső átmérő a fontos, ugyanis illeszkednie kell az imbuszkulccsal lazítható hernyócsavarra. Sajnos nem vagyok biztos benne, hogy kapható-e 26mm-es belső átmérőjű alátét, mert én egy 16-ost fúrtam ki, de ha már eleve be tudjátok szerezi a kellő méretűt akkor nem kell vesződni. A külső átmérő igazából lényegtelen! Viszont az alátétbe süllyesztett két lyuk pozíciójára, és átmérőjére figyelni kell, mert ezekbe kerülnek a nyomórudak. A lyukakat elegendő 1mm mélységben az alátétbe fúrni. Átmérőjük 4mm legyen, és egy vonalba essenek! Ezekre azért van szükség, hogy a kinyomó rudak ne csússzanak le az alátétről. A csapágyat a finombeállító tárcsáról kell lenyomatni a két furaton keresztül. A kinyomó rudakat én 4mm-es fúrószárból készítetem el, de mivel a finombeállító tárcsán a furatok 4mm-esek, ezért kicsit meg kellett csiszolnom, nehogy megszoruljanak. Viszont a legpraktikusabb, ha 3,5mm-es fúrószárat vágtok méretre.
|