BMW F650 Rally By Schalber A 1999-2000-es év Párizs-Dakar győzelme a kék-fehérek egyhengerese számára az F-sorozat sikerének megkoronázása volt, habár azoknak a vasaknak nem sok közük volt a széria F-ekhez. Nem sokkal késobb a niedereschach-i Touratech cég Richard Schalbert bízta meg az F650 Rally megalkotásával. Schalber építette korábban a gyári gépeket. Így ez egykori Dakar győztes motor bárki számára elérhetové vált, aki meg tudta fizetni. Az alap F650-hez képest már a GS Dakar is elorelépés mindazok számára, akik az F terepjáró képességeit szeretnék inkább kihasználni. A GS Dakar hosszabb rugóútjai, nagyobb kerekei sem vehetik fel azonban a versenyt a Schalber-féle professzionális rally replikával. | |
---|
| A motoron és az azt körülölelo vázon kívül gyakorlatilag semmi nem maradt eredeti. Elöl felfordított White Power teleszkópok a hozzájuk illo CNC-mart kiflikkel, hátul szintén WP lengéscsillapító gondoskodnak a 25-25 cm-es rugóutakról. A Michelin Desert elso abroncsok 21�-es, a hátsók 18� �es feketére eloxált Excel felniken feszülnek, így sikerült egy megnyugtató 30 cm-es szabadmagasságot kihozni. A gyári hátsó traktust könnyebb, rövidebb acélcso farra cserélték, ami sportosabb, magasabb ülést eredményezett. Tériszonyosok ne is gondolkodjanak e nemes paripa megülésén, mert az ülésmagasság ezáltal potom 97 cm-re növekedett. Az, hogy a gépezet kicsit ducinak tunik az 51(!) literes tankkapacitásnak köszönheto. Ha a gyári adattal számolunk, akkor az majdnem 1000 km-es hatótávolságot jelent. Az elkamet által készített muanyagborítás alatt az orr-részben helyet kapott egy plusz olajhuto is, ami a sivatagi klímában segíti a motor hoháztartását szinten tartani. |
---|
| Mivel a gép inkább rally célokra lett tervezve, nem találjuk meg rajta a hagyományos muszerfalat, hanem személyre, használat céljára, no meg a pénztárca méretére szabva választhatunk a különféle túra és rally kiegészítokbol, legyen az tripmaster, roadbook tartó, GPS, vagy iránytartó. A Magura kormányon kaptak helyet a hagyományos kapcsolók mellett a navigációs berendezések kezeloszervei. Természetesen kézvédo gondoskodik a fék- és kuplungkarok épen maradásáról. Számos kisebb alkatrész is könnyebbre, stabilabbra, lett cserélve, így alumínium lett a láncvédo, a lánckerék, nagyobbak lettek a lábtartók, a váltó és fékpedálok is módosított karokat kaptak. A lánc az RK terméke. Természetesen választhatunk többféle verseny- és túrakipufogó közül is, kinek-kinek célja és hallásérzékenysége szerint. |
---|
A tankhajó menetkész állapotban üzemanyag nélkül 175 kg, teletankolva 226 kg-ot nyom a mérlegen. Könnyedén rávághatja az ember, hogy nem sivatagba való, pedig a megnövelt lábtartók biztos tartásról gondoskodnak, az elorelátóan kialakított benzintankok, pedig nagy mozgásteret hagynak a pilótának. A motor kiegyensúlyozottsága szinte tökéletes, a négy tankrész csövekkel kapcsolódik egymáshoz, ezáltal az üzemanyag csökkenése a motor súlyeloszlására is egyenletesen hat. | Az 50 LE talán kevésnek hat egy ekkora monstrum mozgatásához, foleg terepen, viszont a rövidebb hátsó áttételezés miatt az egyhengeres sokkal spontánabban reagál a gázparancsokra. A forgatónyomatékot növeli a nyitott titán sportkipufogó. Bár a motor úgy ahogy van egy kerek egészet alkot, természetesen tovább tuningolható, a Touratech már elkészítette a 72 LE-s változatot, de errol sajnos még nem sikerült információkat gyujtenem. |
És hogy újonnan mennyibe kerül mindez? � Tessék kapaszkodni! Egy új BMW F650 ára: 2199000 Ft Touratech F650 Rally Kit: 9073 € = 2268250 Ft (250FT/1€ árfolyamon számítva) 4467250 Ft Kicsit sok? Ha a KTM 660 Rally Factory Replica árát vesszük az is kb. ennyibe kerül, paramétereiben pedig szinte ugyanaz. Ha valakinek azonban mégsem állna ekkora összeg a rendelkezésére, az megveheti a Touratechnél a különbözo upgrade csomagokat külön-külön is, igaz az még dob egy kicsit az áron. Például, ha csak a futómuvet szeretnéd az F-eden javítani, akkor 2308 €-ért megkapod a WP villákat, a hátsó teleszkópot a hozzávaló befogókkal, csavarokkal, stb. Természetesen a Rally változat az összes eddigi F650 változatból átépítheto. Ha nem akarunk barkácsolni a niedereschachiak minden munkálatot elvégeznek helyettünk, sot általában van egy-két kevés km-t futott F is a raktárukban. A lakkozásban és egyéb extrákban is rugalmasan állnak a vevok rendelkezésére. Touratech kitekrol és alkatrészekrol bovebben olvashatsz a Felszerelés rovatban.
|