| | "Terepre alkotva"BMW F650GS Dakar |
A BMW így vezeti fel az F650GS sorozat Dakar változatának ismertetését: "Egy arab mondás szerint a hírnévhez a palotákon, a gazdagsághoz a bazáron, míg a bölcsességhez a sivatagon keresztül vezet az út. A BMW pedig megépítette azt a motorkerékpárt, amelyen biztosan átkelhet a homokdűnéken." A Dakar válozat első példányait 1999 novemberében gyártották, 2000-től volt kapható. Bár a kiinduló alap - a GS - is egy olyan motorkerékpárnak volt aposztrofálva, mint terepre és közútra egyaránt alkalmas típus, de a BMW mérnökei is tudták: komolyabb terepre, erőltetettebb menetre csak kompromisszumokkal alkalmas. Azok számára akiket a terephasználat jobban vonz, elészítették a GS "terepesítettebb" változatát Dakar néven. Bár a Dakar sem versenycélokra készült, a hétköznapi terephasználatban kiválóan megálja a helyét. Az alapmodellhez, a GS-hez képesti főbb különbségek: - Hosszabb rugóút: elöl 40, hátul 45mm-el több az alapváltozathoz képest.
- 21"-os elsőkerék az alapmodell 19"-os méretével ellentétben.
- Alalpfelszereltségben a magasított ülés, és a kézvédők egyaránt megjelennek.
- Módosított szélterelő
- Meghosszabított első és hátsó sárvédővégek
- Nincs középállvány (sztender), csak oldaltámasz
A 2004-es modellévtől kezdődően a dakar változat is az alapmodellel megegyező újításokon ment keresztül, melyeket a GS modell ismertetésénél fejtettünk ki részletesebben. (üzemenyag befecskendezés, dupla gyertyás gyújtás...) A különböző modellévek és a hozzájuk tatozó színvilágok: Technikai Adatok: Motor | | Típus | Vízhűtéses, egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, DOHC szelepvezérlés, szárazkarteres kenés | Furat x löket | 100 mm x 83 mm | Hengerűrtartalom | 652 ccm | Névleges teljesítmény | 37 kW (50 LE) 6,500-as fordulatszámon (Csökkentett teljesítményű változatnál: 25 kW (34 LE) 5,000 fordulatszámon) | Max. nyomaték | 60 Nm 4,800-as fordulatszámon (Csökkentett teljesítményű változatnál: 51 Nm 4,000-es fordulatszámon) | Sűrítési arány | 11.5 : 1 | Keverékképzés / motorvezérlés | Elektronikus üzemanyag befecskendezés / BMW motorvezérlő elektonika (BMS-C II), két gyertyás gyújtás (twin-spark) | Károsanyag kibocsájtás vezérlés | 3 utas katalizátor oxigénszenzorral, károsanyag kibocsájtási szint EU-3-nak megfelelő | | | Teljesítmény / üzemanyag felhasználás | | Maximális sebesség | kb. 170 km/h (Csökkentett teljesítményű változatnál: kb. 145 km/h) | Fogyasztás állandó 90 km/h-s sebességnél | 3.2 l / 100 km | Fogyasztás állandó 120 km/h-s sebességnél | 4.3 l / 100 km | Üzemanyag | Ólommentes benzin, minimális oktánszám 91 (RON) | | | Elektonikus rendszer | | Generátor | Háromfázisú generátor, teljesítmény: 400 W | Akkumlátor | 12 V / 12 Ah | | | Erőátvitel | | Tengelykapcsoló | Többlemezes, olajban úszó, mechanikus működtetésű | Váltó | Körmös kapcsolású 5 sebességes a hajtóműházba beépítve | Hajtás | Végtelenített O-gyűrűs lánc a hátsó kerékagyba épített rezgéscsillapítással | | | Váz / Fékek | | Váz | Acél hídváz, csavarkötéssel rögzített hátsó segédvázzal | Első futómű / kerékfelfüggesztés | Teleszkópvilla satbilizátorral, becsúszószár: Ø 41 mm, | Hátsó futómű / kerékfelfüggesztés | Négyszög-keresztmetszetű üreges acél lengővilla, Központi rúgóstag himbarendszeres felfüggesztéssel, rugó-előfeszítés szerszám nélkül hidraulikusan, fokozatmentesen állítható, állítható visszaút csillapítás | Rugóút elől / hátul | 210 mm / 210 mm | Tengelytávolság | 1,484 mm | Utánfutás | 123 mm | Villaszög | 61.9° | Kerekek | Fűzött küllős | Első felni | 1.60 x 21" | Hátsó felni | 3.00 x 17" | Abroncsméret elől | 90/90 - 21 S | Abroncsméret hátul | 130/80 - 17 S | Első fék | Egytárcsás, kétdugattyús, úszó féknyereggel. Átmérő: 300 mm | Hátsó fék | Egytárcsás, egydugattyús, úszó féknyeregel. Átmérő: 240 mm | Blokkolásgátló | Opcionális felszereltség: BMW Motorrad ABS (kikapcsolható) | | | Méretek / súlyok | | Hosszúság | 2,189 mm | Szélesség (tükrökkel) | 910 mm | Magasság (tükrök nélkül) | 1,395 mm | Ülésmagasság terheletlen állapotban | 870 mm (Alacsony üléssel: 830 mm) | Inner leg curve, unladen weight | 1,980 mm (low seat: 1,900 mm) | Önsúly, menetkész állapotban, teletankolva 1) | 193 kg | Száraz súly 2) | 177 kg | Megengedett összsúly | 380 kg | Terhelhetőség (standard felszereltséggel) | 187 kg | Üzemanyagtartály térfogata | 17.3 l | Ebből tartalék | 4.5 l |
A technikai adatok terheletlen állapotban lettek mérve (DIN) 1) 93/93/EWG irányelveinek megfelelően, az összes folyadékkal feltöltve, az üzemanyagtartály térfogatának minimum 90%-os kihasználtságával 2) Önsúly folyadékok nélkül Letölthető dokumentumok: Műszaki adattáblázat (2004- angol)
|