Kezdőlap arrow Közérdekű arrow Csinád magad! arrow GS lánc és lánckerek cseréje
GS lánc és lánckerek cseréje PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kovács Róbert   
Tartalomjegyzék
GS lánc és lánckerek cseréje
Oldal 2

Az alkatrészek cseréinek menetrendje.

1, Motor középállványra (dakar tulajdonosok itt hátrányban vannak, de egy emelő csodákra képes)

2, Az első lánckerék biztosítóanyájának lelazítása és eltávolítása

Mindeképpen javasolt a hátsó kerék kiszerelése előtt elvégezni, hogy ellent tudj tartani a lánckeréken. A lánckereket takaró burkolat 3 csavarjának eltávolítása után a burkolat leemelhető. A Lánckereket rögzítő menetes anyát egy arra ráhajtott lemez biztosítja a véletlen elfordulás ellen. Ezt a rálapolást egy lapos csavarhúzó vagy élesebb laposvéső segítségével szüntessük meg, hogy az anya elforgatható legyen.

Az anya lesarkalásának elkerülése végett mindenképpen dugókulcsot használjunk a szereléskor. Az anya nyitásának ellent tartani a hátsó lánckeréknél a legcélszerűbb. Egy erős acélrúd átdugva a lánckeréken a villában megtámasztva tökéletes megoldás erre a célra. ÁBRA. A gyári ajánlás szerint egyes sebességi fokozatba kapcsolva a hátsó fékkel rásegítve is kivitelezhető a mutatvány.

Mikor az anya lenn van, a biztosítógyűrű és a lánckerék is könnyedén lehúzható a tengelyről.

3, Hátsó kerék kiszerelése

Ez remélem mindenkinek megy, ha nem akkor szóljatok, csinálunk ehhez is külön leírást!

4, A hátsó lánckerék le- és felszerelése

6db csavar eltávolítása után a láncerék már lenn is van a tartójáról. Az új lánckereket a hordozó megtisztítása után fel is csavarozhatod.

5, Lánc leszerelése

Két módon történhet. Az egyik, amennyiben patentszemes láncot használsz, vagy van láncbontó présed, vagy még barbárabb vagy és nekiesel sarokköszörűvel, és az új láncodat nem végtelenített formában vetted, szóval ezen esetekeben nem szükséges kiszerelni a hátsó villát. Minden más esetben (ez a másik mód) ki kell szerelni.

6, Amennyiben szükséges ennél a pontnál cseréld ki a láncfeszítő görgőt és a csúszkát is. Egyszerű csavarkötések, minden logikus, nem részletezem tovább.

7, Első lánckerék felszerelése

Mindenek előtt alaposan tisztítsd le a tengelyt és környékét, ellenőrizd a tömítőgyűrű állapotát szemrevételezéssel (nem-e szivárog). A tengelyt óvatosan zsírozd be és csak utána helyezd fel rá a lánckereket. Mehet fel a biztosítógyűrű, majd az anya. Még nem tudod meghúzni! El ne felejtsd később!

8, Hátsó kerék visszaszerelése

Mint a kiszerelésénél, itt sem részletezem. Annyi a lényeg, hogy nem fixáld le a tengelyt és a feszítőcsavarokkal engedd előre a kereket amennyire csak lehetséges.

9, Az új lánc felszerelése

Fűzd be a láncot a helyére úgy, hogy a két vége a hátsó lánckeréken találkozzon. Így könnyebb dolgod lesz a patentszemmel. Amennyiben nittelős a lánc, abban aze esetben ez a láncvég találkozás az alsó részen találkozzon, ahol jobban hozzáférsz a művelethez. Parentszemet megzsírozva, ügyelve a tömítőgyűrűkre, illetve, hogy a patentszem menetirányba legyen felhelyezve összekapcsolhatod a láncot.

10, Első lánckerék rögztése

Amennyiben a lánc túl lazának tűnik, egy piit feszíthetsz rajta. Húzd meg a hátsó kerék tengelyén az anyát, majd a hátsó féket használva ellentartásra az első lánckerék anyáját véglegesre meghúzhatod (jó erősen, gyárilag 140Nm). Hajtsd rá a biztosítőgyűrű egy még nem használt oldalát (ha már nincs ilyen akkor biza ezt is cserélni illik). Mehet is vissza a takaróburkolat is.

11, Láncfeszesség beállítása

Nincs más hátra, mint a lánc feszességének beállítása és már készen is vagy. Sör!

! - Hasznos olvasmány a témában a http://www.lancszett.hu/motorlancok.html ahol az almenüben borzasztóan sok hasznos infót találhatsz mind ellenőrzés, mind beállítás és csere témakörökben egyaránt. Ezúton is köszönjük neked Zsolt! :)



 
© 2024 F650.hu
Az oldalt a 3Gteam üzemelteti.